سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

آه ، سعادت تسکین دهنده شکلات! آیا آن شیرینی قهوه ای شیری ، آن مخلوط کاکائو ، شکر و شیر ذوب شده را در دهان خود میل می کنید؟ آیا شما این اشتیاق را سیر می کنید تا احساس کنید کاملاً خیانت کرده اید و مقصر شناخته شده اید که در مصرف یک چیز بسیار خوشمزه گناهکارانه شرکت کرده اید؟ شکلات تلخ برای شما آماده است! این ماده غذایی غنی جایگزین عالی برای شکلات شیر ??است ، شکلات پر قند که بیشتر مردم مصرف می کنند! شکلات تلخ اما پر از مواد مغذی است و می تواند برای سلامتی شما مثبت باشد. این یکی از بهترین منابعی است که در جهان حاوی آنتی اکسیدان است و از دانه درخت کاکائو تهیه می شود و غالباً دارای محتوای کاکائو بیشتری نسبت به سایر شکلات های ساخته شده با مواد دیگر است. در واقع ، آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو می توانند به شما کمک کنند تا علیه بیماری های قلبی ، برخی سرطان ها و حتی دیابت مبارزه کنید. اگر قصد تغییر شکلات تلخ را دارید ، به دنبال 70? کاکائو و بالاتر باشید!

 

در اینجا 10 مزیت برتر شکلات تلخ برای سلامتی ما آورده شده است.

 

سرشار از مواد مغذی - شکلات با محتوای زیاد کاکائو سرشار از مواد مغذی از جمله یک فیبر محلول است در عین حال غنی از آهن ، منیزیم ، مس ، منگنز و پتاسیم است. شکلات تلخ همچنین حاوی مقدار کمی چربی های اشباع نشده تک و چند - چربی های خوب است - که نشان می دهد سطح کلسترول را کاهش می دهد و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

جریان خون را بهبود ببخشید - آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ باعث تحریک پوشش شریان ها می شوند که باعث ایجاد گاز می شود و سیگنالی به شریان ها می فرستد و باعث شل شدن آنها می شود و جریان خون را آسان تر می کند. با داشتن خون روان و روان ، به تمام اعضای بدن منتقل می شود که مواد مغذی و اکسیژن را تحویل می دهد و هیچ عارضه ای ندارد.

فشار خون را کاهش می دهد - همان آنتی اکسیدان هایی که به بهبود جریان خون کمک می کنند ، آنهایی هستند که مقاومت آن را نیز کاهش می دهند و در نتیجه فشار خون را در مقادیر کم در برابر رگ ها کاهش می دهند. حتی اگر اندکی فشار را آزاد کند ، با گذشت زمان این یک مزیت بزرگ برای قلب شما محسوب می شود. فشار خون بالا همیشه با بیماری های قلبی در ارتباط است ، بنابراین کم کم کاهش آن یک روش خوب برای از بین بردن خطرات است.

خطرات بیماری های قلبی را کاهش می دهد - خوردن شکلات تلخ چند بار در هفته باعث می شود که کلسترول بسیار کمتری در رگ ها جمع شود و در طولانی مدت خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد خوردن شکلات دو یا چند بار در هفته خطر ابتلا به پلاک کلسیفیک شده در رگ ها را بسیار کاهش می دهد. کمتر خوردن شکلات تاثیری نداشته است ، بنابراین مصرف منظم شکلات تلخ می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

کلسترول خوب را بالا می برد و کلسترول بد را کاهش می دهد - به نظر می رسد ترکیبات موجود در شکلات تلخ در برابر اکسیداسیون کلسترول LDL ، کلسترول بد ، بسیار محافظت می کنند. احتمال اکسید شدن LDL را کاهش می دهد. وقتی LDL اکسید می شود ، به رادیکال های آزاد واکنش نشان می دهد ، که باعث می شود ذره واکنش پذیر باشد و قادر به آسیب رساندن به بافت های دیگر باشد.

کاهش وزن را تقویت می کند - محققان دانشگاه کپنهاگ دریافتند که شکلات تلخ بسیار سیرتر است و احساس سیری بیشتری نسبت به خواهر یا برادر روشن تر ایجاد می کند زیرا باعث کاهش ولع مصرف غذاهای شیرین ، شور و چرب می شود. بنابراین اگر مقداری شکلات تلخ سالم مصرف کنید ، نه تنها پایبندی به مقدار اندکی که برای سلامتی مطلوب توصیه می شود آسان می کند بلکه باعث می شود بتوانید به طور کلی رژیم خود را حفظ کنید.

از دیابت جلوگیری کنید - شکلات تلخ مقاومت انسولین را کاهش می دهد. در یک مطالعه کوچک در ایتالیا ، شرکت کنندگانی که به مدت 15 روز یک بار در روز شکلات تلخ به ارزش یک آب نبات می خوردند ، احتمال مقاومت در برابر انسولین را تقریباً به نصف کاهش دادند. فلاونوئیدها که آنتی اکسیدان های شکلات تلخ هستند ، گازی به نام اکسید نیتریک ایجاد می کنند که به کنترل حساسیت به انسولین کمک می کند.

به عملکرد مغز کمک می کند - همچنین کاکائو ممکن است به طور قابل توجهی عملکرد شناختی را در افراد مسن مبتلا به نقص ذهنی بهبود بخشد. همچنین تسلط کلامی و چندین عامل خطر بیماری را بهبود می بخشد. کاکائو همچنین حاوی مواد محرک مانند کافئین و تئوبرومین است که ممکن است دلیل اصلی آن باشد که کاکائو می تواند عملکرد مغز را در کوتاه مدت بهبود بخشد.

از آفتاب محافظت می کند - فلاونول ها می توانند در برابر آسیب ناشی از آفتاب محافظت کنند ، جریان خون در پوست را بهبود بخشند و تراکم و آبرسانی پوست را افزایش دهند. اگر در معرض آفتاب نیستید ، شکلات تلخ می تواند احتمال آفتاب سوختگی شما را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند. همچنین اگر می خواهید آفتاب سوختگی داشته باشید ، خوردن شکلات تلخ می تواند به بهبود سریعتر پوست کمک کند.

استرس را کاهش می دهد - اگر شما هم از آن دسته دوستداران شکلات هستید ، وقتی این تکه آب نبات خوش طعم را در دهان می گذارید ، این احساس خوشبختی و گناه را می دانید. حالا همین احساس را تصور کنید اما بدون گناه! با شکلات تلخ می توانید به آن دست پیدا کنید زیرا اکنون می دانید که این برای سلامتی شما بهتر است و فواید آن بسیار بیشتر از شکلات معمولی یا شیر است. مطالعات انجام شده بر روی افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده اند میزان هورمون استرس را کاهش داده است.

 

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/uyi7j