سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 

مزایای روغن بادام تلخ برای پوست و مو شما

بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. خرید روغن بادام تلخ ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.

 

روغن بادام تلخ برای چه استفاده می شود؟

روغن بادام تلخ از مغز خرد شده بادام تلخ تهیه می شود. با روغن بادام شیرین که به طور کلی از نوع دیگری از گیاه بادام به دست می آید متفاوت است. روغن بادام تلخ رایحه ای مغزدار دارد و به دلیل رایحه ، عطر و طعم و ارزش درمانی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

روغن بادام تلخ برای انواع فواید سلامتی استفاده می شود. برای اسپاسم عضلات ، عفونت های باکتریایی ، عفونت های قارچی ، درد ، مشکلات گوارشی و همچنین سرفه مفید است. این ماده در قرون وسطی به دلیل اثر بخشی به عنوان ملین و ادرار آور محبوب بود. محتوای اسید چرب آن به حفظ سطح کلسترول فشار خون در بدن کمک می کند. خاصیت تطبیق پذیری آن از خواص قوی آن به عنوان ماده ای ضد عفونی کننده ، تب بر ، ضد باکتری ، میکروب کش ، قارچ کش ، آرام بخش ، بیهوشی ، بی حسی ، ادرار آور ، ضد مسکر ، ضد سرطان و ضد اسپاسم حاصل می شود.

 

فواید روغن بادام تلخ برای پوست و موهای شما

این خواص به کاربرد موضعی آن در پوست و مو گسترش می یابد. این ماده حاوی اسید اولئیک ، نوعی اسید اشباع شده منفرد ، به علاوه اسید چرب امگا 9 است که به آن خواص مرطوب کنندگی قوی می بخشد. از آنجا که به راحتی جذب می شود ، می تواند مواد مغذی بالای خود را در عمق لایه های درم ایجاد کند تا پوست را به خوبی بهبود بخشد و تغذیه کند. این ویتامین غنی از ویتامین E است و به آن توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد و معکوس کردن علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز را می دهد.

 

این خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی می تواند به شما کمک کند تا باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرید و در عین حال برای درمان بریدگی ، خراش و زخم نیز مفید باشد. یکی دیگر از کاربردهای محبوب این روغن ، توانایی آن در روشن و روشن شدن پوست است. می توانید از آن برای محو شدن لکه های تیره ، تیرگی زیر چشم ، هایپرپیگمنتیشن و در غیر این صورت رنگ پوست خود را روشن کنید. این ماده برای کاهش ظاهر علائم کشش نیز استفاده می شود اگرچه هنوز هیئت منصفه در مورد اینکه آیا واقعاً در این زمینه کمک می کند یا خیر استفاده نمی کند.

 

روغن بادام تلخ برای موها نیز مفید است. این ماده به حفظ یک پوست سر سالم کمک می کند که به نوبه خود فولیکول های مو را تقویت می کند. دارای PH خنثی است و با شرایط پوست سر که باعث ریزش مو و ضعیف شدن مو مانند شوره و خشکی می شود مقابله می کند. این خاصیت آنتی اکسیدانی است که می تواند موهای آسیب دیده در اثر حالت دادن بیش از حد و قرار گرفتن در معرض آفتاب و سایر عوامل استرس زای محیطی را ترمیم کند. این ماده ضمن جلوگیری از ریزش ، به مو کمک می کند مقاومت ، قدرت و درخشندگی خود را بازیابد.

 

ما چند محصول از شرکت Soapwalla داریم که روغن بادام تلخ را با رایحه مغذی فوق العاده آن در ترکیبات خود گنجانده اند. کرم دست درمانی فوری Fragonia & Sea Buckthorn توسط Pai Skincare حاوی روغن بادام تلخ است.

 

آبرسانی فشرده و طولانی مدت به دستهای بسیار خشک و شکاف خورده ، کرم حساس دست درمانی پوست دوستانه Fragonia & Sea Buckthorn فاقد الکل (دنات) ، عطر مصنوعی و سایر مواد تحریک کننده رایج است.

 

فواید روغن بادام برای پوست

بادام نیروگاه های تغذیه ای هستند. غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و چربی های سالم ، روغن استخراج شده از بادام کوچک اما قدرتمند قرن هاست که برای سلامت پوست و مو استفاده می شود. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ، روغن بادام شیرین به پوست شما کمک می کند تا درخشان و سالم به نظر برسد. همچنین معمولاً برای درمان و تسکین بیماریهای پوستی مانند آکنه ، اگزما و درماتیت استفاده می شود.

 

روغن بادام چیست

روغن بادام شیرین ، روغنی است که از میوه درخت بادام برگ ریز (Prunus dulcis) استخراج می شود. درختان بادام بومی آسیا و خاورمیانه برای اولین بار در قرن نوزدهم در ایالات متحده ظاهر شدند. روغن بادام فشرده شده سرد با فشار دادن آنها با پرس فولادی مدرن از بادام استخراج می شود.

 

 

مربای مملو از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ، روغن بادام شیرین به عمق پوست و مو نفوذ می کند تا فواید فوری را به همراه داشته باشد.

 

انواع

روغن بادام دو نوع است که هر کدام موارد خاص خود را دارند:

 

روغن بادام تلخ: بوی تندی دارد و گاهی در صابون ها ، رایحه درمانی و ماساژ درمانی استفاده می شود اما هنگام بلع دارای خاصیت سمی است.

روغن بادام شیرین: از بادام شیرین استخراج می شود که معمولاً به عنوان ماده ای برای مراقبت از پوست و محصولات مو استفاده می شود.

 

موارد استفاده از روغن بادام تلخ

خواه آن را در اسموتی ها بنوشید و هم به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از خود و زیبایی روزانه از آن استفاده کنید ، روغن بادام - به لطف خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی - کاربردهای زیادی دارد. روغن بادام شیرین به عنوان روغن خالص در فروشگاه ها و آنلاین موجود است و همچنین می تواند در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از مو یافت شود ، از جمله:

 

 

صابون

لوسیون

کره بدن

مرهم لب

شامپو نرم کننده

شامپو بدن

سرم های روشن کننده

پاک کننده های صورت

 

روغن بادام شیرین برای موها بسیار مناسب است. خواص روانکاری روغن بادام به ترمیم موهای آسیب دیده ، موخوره اهلی و رشد مو کمک می کند.

 

 

لینک منبع: دکاموند شیمی