سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 

10 داروی طبیعی برای پوست خشک که می توانید در خانه انجام دهید

 

آووکادو خنک و خامه ای می تواند به مرطوب کردن پوست خشک و ترک خورده کمک کند. Martí Sans/Stocksy

لیستی از عاملانی که می توانند باعث خشکی پوست شوند ، طولانی است ، از عادت های روزانه حمام کردن (به دوش آب گرم فکر کنید و با حوله خود را خشک کنید) و هوای بد زمستانی تا کمبود روغن طبیعی در پوست با افزایش سن.

 

خبر خوب این است که لزوماً برای درمان خشکی پوست نیازی به مراجعه به متخصص پوست ندارید. در عوض ، افزودن یک داروی طبیعی به مراقبت از پوست خود در خانه را در نظر بگیرید. در واقع ، مواد لازم برای این درمان های خشک پوست ممکن است در آشپزخانه شما وجود داشته باشد.

 

چرا به جای خرید محصول ، درمان طبیعی پوست خشک را انتخاب کنید؟

کریستین پوبلت لوپز ، MD ، مدیر برنامه های رزیدنت و نایب رئیس بخش پوست در کلینیک کلیولند در اوهایو ، می گوید: با توجه به محصولات بیشمار پوستی موجود ، ممکن است ارزش امتحان را داشته باشد.

 

دکتر پوبلت لوپز می گوید روغن های طبیعی و داروهای طبیعی خالص هستند و این باعث می شود آنها برای بسیاری از افراد انتخاب بهتری باشند. "سایر محصولات بدون نسخه می توانند یک تن مواد تشکیل دهنده داشته باشند-آنها نه تنها حاوی محصولات مرطوب کننده فعال هستند ، بلکه مواد نگهدارنده نیز دارند." این اغلب در مورد محصولات مبتنی بر آب صادق است. اینها به همراه محصولات حاوی الکل و عطرها می توانند باعث تحریک یا واکنش آلرژیک شوند یا پوست شما را خشک کنند.

 

غالباً ایده خوبی است که در مورد مراقبت های زیبایی ، به ویژه برای افرادی که آلرژی یا رنگ پوست بسیار حساسی دارند ، آن را ساده نگه دارید. برخلاف لوسیون ها و کرم های مبتنی بر آب یا آنهایی که حاوی مواد نگهدارنده هستند ، روغن های خالص دارای پایه طبیعی هستند و آنها را به درمان های عالی برای خشکی پوست تبدیل می کند.

 

چگونه داروهای طبیعی می توانند به تسکین پوست خشک و تحریک شده کمک کنند

پوست شما به طور طبیعی چربی به نام سبوم تولید می کند که به محافظت از پوست در برابر از دست دادن رطوبت کمک می کند ، اما اقدامات روزمره - مانند فراموش کردن استفاده از مرطوب کننده یا شستن دست ها با صابون خشک کننده - می تواند چربی های طبیعی را از پوست شما پاک کند.

 

برای افرادی که آکنه ندارند ، که آکادمی پوست آمریکا (AAD) اشاره می کند شامل تولید بیش از حد سبوم (و برای آنها روغن اضافی برعکس اثر مطلوب است) ، استفاده از روغن ها می تواند به بازگرداندن جلد و محافظ رطوبت پوست کمک کند. اگر پوستی مستعد آکنه دارید ، شواهدی وجود دارد که این ایده را تأیید می کند که روغن درخت چای ممکن است آکنه خفیف تا متوسط ??را بهبود بخشد-از جمله یک مطالعه دو سوکور ، تصادفی ، کنترل شده قبلی و یک مطالعه آزمایشی غیر قابل کنترل اوت 2017 که در مجله پوست شناسی استرالیا - اگرچه قبل از شروع درمان جدید آکنه ، می خواهید با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

راه های زیادی برای استفاده از مزایای مرطوب کننده روغن ها ، چه به تنهایی و چه با سایر مواد ، برای تهیه ماسک مغذی DIY یا مالش لایه برداری وجود دارد. Poblete-Lopez پیشنهاد می کند که روغن کرچک ، روغن اسطوخودوس و روغن آووکادو ممکن است داروهای طبیعی خوبی برای خشکی پوست باشند ، به شرطی که پوست مستعد آکنه نداشته باشید.

 

روغن نارگیل یکی دیگر از روغن هایی است که ممکن است در کابینت آشپزخانه خود داشته باشید و همچنین ممکن است انتخاب خوبی برای کسانی باشد که مستعد آکنه نیستند. براساس یک کارآزمایی بالینی تصادفی ، کنترل شده و دوسوکور ، افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک-نوعی اگزما و بیماری پوستی آلرژیک که با خشکی و خارش مشخص می شود-نتایج بسیار خوبی را در هنگام استفاده از روغن نارگیل بکر بر روی پوست خود مشاهده کردند.

 

آلوئه ورا ، گیاهی با خواص درمانی طبیعی ، همچنین می تواند در روغن دم کرده و به عنوان مرطوب کننده طبیعی استفاده شود. در تحقیقات گذشته ، ژل آلوئه ورا حاوی موکوپلی ساکاریدها است که به قفل شدن رطوبت در پوست کمک می کند و این یکی دیگر از مواد طبیعی مرطوب کننده مراقبت از پوست است که می خواهید امتحان کنید.

 

10 داروی طبیعی و طبیعی برای مرطوب کردن پوست خشک

یک راه ساده برای استفاده از روغن مورد علاقه (در خالص ترین شکل) این است که آن را در آب گرم حمام بریزید. شما همچنین می توانید این داروهای طبیعی را امتحان کنید:

 

1. یک پاک کننده روغن زیتون بزنید تا خشکی پوست تسکین یابد

برندی کرامپتون ، متخصص زیبایی دارای مجوز و مدیر سابق LeBliss Salon and Spa در Louisville ، کنتاکی ، می گوید: روغن طبیعی عالی برای استفاده ، روغن زیتون است که به عنوان یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. کرامپتون می گوید: "فقط روغن را به پوست خود بمالید و یک پارچه گرم و مرطوب را روی صورت خود بمالید تا سرد شود" سپس روغن اضافی را پاک کنید. " وی می افزاید: روغن زیتون به عنوان یک پاک کننده انتخاب خوبی است زیرا روغن طبیعی پوست شما را از بین نمی برد ، اما پوست شما را تمیز می کند.

2. DIY یک ماسک آووکادویی غنی و خامه ای

ایجاد ماسک خانگی آووکادو یکی دیگر از راه های طبیعی برای تسکین خشکی پوست است. کرامپتون پیشنهاد می کند نصف آووکادو را پوره کرده و آن را با 1 قاشق چایخوری (قاشق چایخوری) روغن زیتون مخلوط کنید. همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری عسل برای پوست های خیلی خشک اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید ، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. پوست شما باید مرطوب باشد ، اما می توانید با استفاده از مرطوب کننده معمولی خود ، اثرات آبرسانی خود را دو چندان کنید.

 

3. اسکراب روغن زیتون و شکر طبیعی درست کنید

با استفاده از ترکیب روغن زیتون و شکر ، یک اسکراب لایه بردار طبیعی مرطوب کننده ایجاد کنید. Crompton می گوید: ½ فنجان شکر را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. در صورت تمایل ، می توانید یک اسانس مانند اسطوخودوس نیز اضافه کنید که عطر طبیعی را اضافه می کند و می تواند آرامش را افزایش دهد. اسکراب را به آرامی روی پوست خود بمالید و سپس آن را بشویید. در آخر ، از یک مرطوب کننده آرامش بخش استفاده کنید تا مزایای پوست تازه لایه برداری شده را محدود کنید.

 

4. یک خیس آسان بلغور جو دوسر ایجاد کنید تا پوست شما آرام شود

پوبلت لوپز می گوید: افزودن یک فنجان بلغور جو دوسر به حمام گرم می تواند به طور طبیعی پوست خشک را آبرسانی کند. او توضیح می دهد: "محصول جو دوسر خود آرامش بخش است." و به پوست شما کمک می کند تا رطوبت ناشی از آب حمام را حفظ کند.

 

5. با ماسک عسل جو دوسر خانگی پوست صورت خود را لایه برداری کنید

بلغور جو دوسر یک لایه بردار یا ماسک عالی نیز می سازد. 2 قاشق غذاخوری جو دوسر را با 1 قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب مخلوط کنید. کرامپتون پیشنهاد می کند که مخلوط را گرم کنید ، سپس آن را روی پوست خود بمالید. می توانید از آن فقط برای لایه برداری و شستن بلافاصله استفاده کنید ، یا آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه به عنوان ماسک آرامش بخش و آبرسان نگه دارید.

 

6. قبل از خواب روغن نارگیل بزنید

Tsippora Shainhouse ، MD ، متخصص پوست در SkinSafe Dermatology and Skin Care در بورلی هیلز ، کالیفرنیا توصیه می کند: "روغن نارگیل در دمای اتاق حالت جامد پیدا می کند ، بنابراین هنگام خواب یا هر زمان از آن به عنوان کرم مرطوب کننده استفاده کنید." "برای پاشنه های پا و دست ها ، روغن را بمالید ، سپس با جوراب های ضخیم یا دستکش های غیر لاتکس لایه بزنید."

 

 

7. روغن مورد علاقه خود را به حمام خود اضافه کنید

دکتر شاینهاوس می گوید: "روغن های طبیعی برای مرطوب کردن پوست و کمک به ایجاد مجدد سد طبیعی پوست ، که اغلب با شستشوی مکرر دست و صورت با آب و صابون های خشک کننده که باعث از بین رفتن روغن محافظ طبیعی پوست می شوند ، آسیب می بیند." به به غیر از روغن زیتون یا روغن نارگیل ، می توانید سایر روغن های طبیعی عاری از مواد محرک مانند روغن جوجوبا ، آرگان و آووکادو را آزمایش کنید. برای استفاده ، Shainhouse توصیه می کند چند قاشق غذاخوری روغن مورد نظر را زیر آب حمام جاری کنید. خودتان را با یک خیس کوتاه درمان کنید و سپس پوست خود را به آرامی خشک کنید تا از مالیدن تمام روغن جلوگیری کنید. همچنین می توانید مقدار کمی از روغن مورد نظر خود را بعد از دوش روی پوست خود بمالید تا نرم و مرطوب بماند.

 

8. برای پوست های تحریک شده از کمپرس شیر استفاده کنید

شینهاوس می گوید: "شیر دارای خواص ضد التهابی طبیعی است." "همچنین حاوی اسید لاکتیک ، یک لایه بردار ملایم و طبیعی است." برای ایجاد کمپرس شیر ، موسسه بهداشت سینسیناتی توصیه می کند که یک پارچه تمیز (مانند دستمال یا حوله) را در یک کاسه شیر خنک خیس کنید و آن را در هر نقطه خشک نگه دارید. 10 دقیقه به طور همزمان. این به ویژه برای پوست های تحریک شده که خارش دارند نیز مفید است. اسید لاکتیک می تواند پوست ترک خورده را گاز بگیرد ، اما طبق نشر هاروارد بهداشت ، با احتیاط از آن استفاده کنید.

 

9. پاک کننده یا لایه بردار آنزیم میوه را در نظر بگیرید

آنزیم های میوه می توانند در فصل خشکی پوست نجات دهنده باشند. شاینهاوس می گوید: "این اسیدهای آلفا هیدروکسی برای لایه برداری ملایم لایه سطحی سلول های مرده پوست صورت و بدن عالی هستند." او توصیه می کند دوبار در هفته از شستشو یا ماسک حاوی میوه استفاده کنید. برخی از آنزیم های میوه خوب برای جستجوی عبارتند از آناناس ، کدو تنبل و پاپایا.

 

10. آلوئه ورا را روی پوست خشک و تحریک شده بمالید

در حالی که اغلب به عنوان دارویی برای تسکین آفتاب سوختگی تصور می شود ، ژل آلوئه ورا می تواند در ماه های خشک زمستان نیز مفید باشد. بر اساس تحقیقات قبلی ، قرمزی و سوزش ناشی از خشکی بیش از حد را کاهش می دهد و حتی می تواند علائم پیری و همچنین آکنه را کاهش دهد. اما شاینهاوس هشدار می دهد که برخی از افراد می توانند به درماتیت تماسی آلرژیک به آلوئه دچار شوند ، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از استفاده از آن در ناحیه وسیعی از پوست ابتدا یک تست وصله انجام دهید.

 

لینک کوتاه: yun.ir/uzm801