سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

فواید روغن ماکادمیا و حقایق تغذیه ای

ماکادمیا یک گیاه بومی استرالیا است. این گیاه حاوی دانه روغنی است که به دلیل داشتن عطر عالی و مواد مغذی بالا، یکی از محبوب ترین ها در صنعت روغن سازی است. رنگ این روغن کمی کهربایی و دارای عطر و طعم عالی است. یکی از محبوب ترین روغن های جهان است و یک منبع غنی برای سلامتی بدن محسوب می شود. به دلیل خاصیتهای شگفت انگیز قیمت روغن ماکادمیا ، امروزه هم بصورت خوراکی و پخت و پز، و هم برای پوست و مو و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. در ادامه، با خواص و کاربردهای بی نظیر آن آشنا می شوید. 

برخی از روغن ماکادمیا برای مو، پوست و بدن استفاده می کنند

 

روغن ماکادمیا - یا روغن ماکادمیا که گاهی اوقات به آن می گویند - با استخراج روغن از میوه (یا مغز) درخت استرالیایی Macadamia integrifolia تولید می شود. بسیاری از مردم از روغن ماکادمیا برای درمان مو و تقویت سلامت پوست استفاده می کنند. این روغن برخی از فواید سلامتی و زیبایی را ارائه می کند، اما همه آنها توسط شواهد علمی قوی تایید نمی شوند.

 

ارزش غذایی

اطلاعات تغذیه ای زیر توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای یک قاشق غذاخوری روغن ماکادمیا ارائه شده است.

 

کالری: 120

چربی: 14 گرم

سدیم: 0 میلی گرم

کربوهیدرات: 0 گرم

فیبر: 0 گرم

شکر: 0 گرم

پروتئین: 0 گرم

چربی های موجود در روغن ماکادمیا

 

روغن آجیل ماکادمیا حاوی انواع مختلفی از چربی ها از جمله چربی اشباع شده، چربی اشباع نشده چندگانه و چربی تک غیراشباع است. به طور خاص، روغن حاوی:

 

اسید اولئیک (تقریباً 55 تا 67 درصد)، یک چربی تک غیراشباع است که در صورت استفاده به جای چربی های اشباع شده یا کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

اسید پالمیتولئیک (تقریباً 25-18%)، یک اسید چرب تک غیراشباع است که ممکن است اثرات مفیدی بر حساسیت به انسولین و متابولیسم کلسترول داشته باشد.

اسید پالمیتیک (تقریباً 7-9?)، یک اسید چرب اشباع شده است که ممکن است کلسترول LDL را افزایش دهد و تأثیر منفی بر سلامت قلب داشته باشد.

اسید استئاریک (تقریباً 5-2%)، یک اسید چرب اشباع شده که می تواند کلسترول LDL را کاهش دهد (البته نه به اندازه چربی های اشباع نشده).

اسید لینولئیک (تقریباً 1-4?) یا اسیدهای چرب امگا 6، این چربی های چند غیر اشباع گاهی اوقات با کاهش وزن مرتبط هستند، اگرچه شواهدی وجود ندارد.

طبق داده‌های USDA، بیشتر چربی موجود در روغن ماکادمیا تک غیراشباع است. کارشناسان آکادمی تغذیه و رژیم‌شناسی توصیه می‌کنند که در صورت امکان، غذاهای دارای چربی تک غیراشباع را به جای چربی‌های اشباع شده انتخاب کنید و 15 تا 20 درصد کالری دریافتی خود را مصرف کنید. چربی تک غیراشباع.6

 

همچنین با مصرف روغن ماکادمیا مقداری چربی غیراشباع چندگانه مصرف خواهید کرد. تحقیقات نشان داده است که این اسیدهای چرب ضروری می توانند به کاهش کلسترول LDL (بد) و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کنند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که 3 تا 10 درصد کالری روزانه خود را از چربی های اشباع نشده چندگانه دریافت کنید.

 

چربی اشباع شده در روغن آجیل ماکادمیا (اسید استئاریک) ممکن است تأثیر مفیدی بر سلامت قلب داشته باشد، اما به طور کلی، متخصصان سلامت توصیه می‌کنند که مصرف چربی‌های اشباع‌شده را کاهش داده و به جای آن از چربی‌های تک و چند غیراشباع استفاده کنیم.

 

هیچ کربوهیدرات یا پروتئینی در روغن ماکادامیا وجود ندارد.

 

فواید سلامتی

به گفته طرفداران این محصول، روغن ماکادمیا برای پوست و مو مفید است و می تواند مزایای ضد پیری را برای افرادی که از آن استفاده می کنند، داشته باشد. به طور خاص، روغن به صورت موضعی برای موارد زیر استفاده می شود:

 

پوست پیر را نرم و مرطوب می کند 9

التیام زخم های خفیف 10

ارائه مزایای آنتی اکسیدانی 9

موها را نرم کرده و ظاهری درخشان تر ایجاد می کند

برخی از این کاربردها توسط شواهد علمی پشتیبانی می شوند، اما مطالعات بسیار کمی در مورد استفاده های آرایشی روغن ماکادمیا انجام شده است. با این حال، بررسی اخیر ادبیات مرتبط نشان داد که ترکیب اسیدهای چرب روغن ماکادمیا دارای پتانسیل در صنعت آرایشی و بهداشتی است.

 

برای پخت و پز نیز می توان از روغن ماکادمیا استفاده کرد. جایگزینی چربی های اشباع شده مانند گوشت خوک یا کره با چربی های غیراشباع مانند روغن ماکادمیا ممکن است سلامت قلب را تقویت کند.

 

سوالات متداول

بهترین راه برای نگهداری روغن ماکادمیا چیست؟

 

برای نگهداری روغن ماکادمیا، آن را در یک کمد خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. گاهی اوقات پس از باز کردن در یخچال توصیه می شود.

 

ماندگاری روغن ماکادمیا چقدر است؟

 

اگر محصول را در یخچال قرار می دهید، قبل از استفاده آن را به دمای اتاق برسانید. زمانی که روغن به درستی ذخیره شود، می تواند تا دو سال دوام بیاورد.

 

نکات آشپزی

روغن ماکادمیا را می توان برای پختن، سرخ کردن، یا گرم کردن غذاها استفاده کرد زیرا نقطه دود آن 410 درجه فارنهایت است. بسیاری از آشپزها آن را روی ماهی، صدف یا سبزیجات می ریزند. همچنین می توانید از آن به عنوان پایه سس سالاد استفاده کنید.

 

به گفته فروشندگان آجیل ماکادمیا، روغن معطر به خوبی با طعم مرکبات، نارگیل و حتی شکلات جفت می شود.

 

آلرژی و تداخلات

با توجه به کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی، روغن‌های آجیل درختی و بادام‌زمینی ممکن است بسته به نحوه تولید و فرآوری روغن‌ها، واکنشی را در بین افراد مبتلا به آلرژی به آجیل ایجاد کنند. هنگام استفاده یا مصرف روغن آجیل ماکادمیا محتاط باشید.

 

ماسک مرطوب کننده صورت برای پوست های خشک

این درمان طبیعی برای پوست بسیار خشک مفید خواهد بود. برای این درمان از 20 گرم روغن ماکادمیا، 20 گرم ماست یونانی طبیعی غنی از مواد مغذی و 5 قطره اسانس پرتقال شیرین با خاصیت روشن کنندگی برای صورت استفاده می کنیم.

 

در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی، ماست یونانی طبیعی را بریزید و سپس روغن ماکادمیا و اسانس پرتقال شیرین را اضافه کنید. حدود یک دقیقه هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. مخلوط را به طور مساوی روی تمام صورت پخش کنید و به ناحیه ظریف اطراف چشم توجه کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 25 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. این درمان را می توان یک بار در هفته انجام داد.

 

لینک منبع: http://gg.gg/wuz32