سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

درمان سوختگی و پمادهای طبیعی

درمان سوختگی طبیعی می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از سوختگی کمک کند. در برخی موارد، درمان های طبیعی سوختگی نیز می تواند به بهبود پوست کمک کند. در حالی که داروهای طبیعی سوختگی ممکن است فواید خاصی داشته باشند، مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از انواع سوختگی ها نیاز به مراقبت پزشکی دارند.

 

انواع سوختگی

هنگامی که صحبت از درمان سوختگی در خانه می شود، میزان شدت سوختگی از اهمیت بالایی برخوردار است:

 

سوختگی‌های درجه یک: سوختگی‌های قرمز و دردناک، وقتی که به پوست فشار وارد می‌کنید، سوختگی‌های درجه یک کمی متورم می‌شوند و سفید می‌شوند.

 

سوختگی‌های درجه دو: سوختگی‌های درجه دوم که معمولاً تاول‌هایی ایجاد می‌کنند، ضخیم‌تر، بسیار دردناک‌تر هستند و ممکن است باعث قرمزی، لکه‌دار شدن و متورم شدن پوست شوند.

سوختگی درجه سه: نوعی سوختگی است که به تمام لایه های پوست آسیب می رساند، سوختگی های درجه سه پوست را سفید یا زغالی می کند. به دلیل آسیب به اعصاب و بافت، سوختگی درجه سه ممکن است درد کمی ایجاد کند یا بدون درد باشد. این نوع سوختگی ها نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

 

سوختگی شدید

اگر سوختگی درجه سه دارید یا در مورد شدت سوختگی خود شک دارید، فوراً با پزشک تماس بگیرید.

 

مطالعات نشان می دهد که تعدادی از درمان های طبیعی ممکن است به درمان سوختگی های درجه یک و دوم کمک کند.

آلوئه ورا

عسل

کالاندولا

 

آلوئه ورا

با توجه به بررسی تحقیقاتی منتشر شده در Burns در سال 2007، آلوئه ورا می تواند بهبود سوختگی های درجه یک تا دو را تسریع بخشد.

 

 

برای تسکین درد و جلوگیری از تاول و جای زخم، ژل آلوئه ورا را مستقیماً یک یا دو بار در روز روی محل سوختگی بمالید تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد.

 

عسل

چندین مطالعه نشان می دهد که استفاده از عسل روی پوست سوخته ممکن است به بهبود و کاهش التهاب کمک کند.

 

گزارشی در سال 2009 از مجله پزشکی نیوزیلند، هشت مطالعه (با مجموع 624 نفر) را مرور کرد و دریافت که عسل در درمان سوختگی های درجه یک یا دو موثر است. بیشتر مطالعات شامل استفاده از عسل فرآوری نشده بود. با گاز استریل پوشانده شده است.

بر اساس گزارشی از مجله علمی جهان در سال 2011، عسل ممکن است با تحریک سیستم ایمنی به بهبود سوختگی کمک کند.

 

 تقویت کننده های طبیعی سیستم ایمنی

کالاندولا

گل همیشه بهار دارای خواص ضد التهابی است، گل همیشه بهار در درمان سوختگی ها نویدبخش است.

 

در یک مطالعه در سال 2008 از مجله بیوشیمی بالینی و تغذیه، محققان دریافتند که استفاده از عصاره گل همیشه بهار بر روی پوست به بهبود بهبودی در موش‌های دارای جراحات سوختگی کمک می‌کند.

 

با این حال، قبل از اینکه کالاندولا به عنوان یک درمان سوختگی توصیه شود، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

 

استفاده از داروهای طبیعی

با توجه به تحقیقات محدود، توصیه داروهای طبیعی به عنوان درمان سوختگی خیلی زود است. برخی از سوختگی ها فقط باید توسط متخصصان پزشکی درمان شوند.

 

آکادمی پزشکان خانواده آمریکا توصیه می کند در صورت تجربه موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

 

سوختگی در صورت، روی یک مفصل اصلی (مانند زانو یا شانه)، یا روی دست‌ها، پاها یا اندام تناسلی

سوختگی درجه یک یا دو که ناحیه ای بزرگتر از دو اینچ قطر را می پوشاند

سوختگی درجه سه

زنگ زدن به دکتر

اگر سوختگی شما پس از درمان با داروهای طبیعی سوختگی بهبود نیافت، باید با پزشک خود تماس بگیرید. خود درمانی و اجتناب یا به تعویق انداختن مراقبت های استاندارد می تواند عواقب جدی داشته باشد.

 

برای درمان سوختگی درجه یک، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می کنند:

 

محل سوختگی را خنک کنید. فوراً محل سوختگی را در آب خنک شیر فرو ببرید یا کمپرس سرد و مرطوب بمالید. این کار را حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که درد کاهش یابد انجام دهید.

 

ژل نفتی را دو تا سه بار در روز بمالید. از پماد، خمیر دندان یا کره روی محل سوختگی استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث عفونت شود. از آنتی بیوتیک های موضعی استفاده نکنید.

 

محل سوختگی را با یک باند نچسب و استریل بپوشانید. در صورت ایجاد تاول، اجازه دهید خود به خود بهبود یابند در حالی که ناحیه را پوشانده اید. تاول ها را نپاشید.

 

مصرف داروهای مسکن بدون نسخه را در نظر بگیرید. استامینوفن یا ایبوپروفن می تواند به تسکین درد و کاهش التهاب کمک کند.

 

منطقه را از نور خورشید محافظت کنید. پس از بهبودی سوختگی، با جستجوی سایه، پوشیدن لباس محافظ یا استفاده از کرم ضدآفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر، از آن ناحیه در برابر نور خورشید محافظت کنید. این کار به به حداقل رساندن جای زخم کمک می‌کند، زیرا قرمزی ناشی از سوختگی گاهی برای هفته‌ها باقی می‌ماند، به خصوص در افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند.

درمان های خانگی برای سوختگی: 11 درمان شگفت انگیز که موثر هستند

 

این درمان‌های خانگی برای سوختگی - از Pamela Hops، MD - از وسایل خانگی به عنوان درمان‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توانند تسکین سریع داشته باشند.

هر محصول تحریریه به طور مستقل انتخاب می‌شود، اگرچه اگر چیزی را از طریق پیوندهای ما خریداری کنید، ممکن است غرامت دریافت کنیم یا کمیسیون وابسته دریافت کنیم. رتبه‌بندی‌ها و قیمت‌ها دقیق هستند و اقلام از زمان انتشار در انبار موجود هستند.

 

به جای یخ از آلوئه ورا استفاده کنید

پاملا هاپس، نویسنده کتاب درمان کابینت آشپزخانه و پزشک خانواده یکپارچه در پزشکی خانواده Flatiron در شهر نیویورک، می گوید یخ می تواند جریان خون را در پوست محدود کند و به بافت آسیب بیشتری وارد کند. در عوض نحوه درمان سوختگی به این صورت است: فوراً ناحیه سوخته را زیر آب جاری خنک قرار دهید که به گسترش آسیب کمک می کند و در صورت امکان حداقل 20 دقیقه آن را در آنجا نگه دارید. چه چیز دیگری کار می کند؟ آلوئه، احتمالاً شناخته شده ترین درمان خانگی برای سوختگی، درد و التهاب را متوقف می کند، تورم را کاهش می دهد و رشد و ترمیم پوست را تحریک می کند. اما اگر در دسترس ندارید، درمان سوختگی با هر یک از این گزینه‌های دیگر باید تسکین دهنده باشد. این راهنمای A-Z را در مورد داروهای خانگی که کارایی آنها ثابت شده است را بررسی کنید.

 

خمیر دندان نعنا

در اینجا نحوه درمان سوختگی آمده است اگر به طور تصادفی چیزی داغ را بدون گلدان لمس کردید، یا با چیزی که در حال جوشیدن پاشیدید: یک لوله خمیر دندان سفید و نعنایی را در آشپزخانه به عنوان یک درمان خانگی برای تسکین سوختگی جزئی نگه دارید. دکتر هاپس می‌گوید ابتدا ناحیه سوخته شده را زیر آب خنک قرار دهید، سپس به آرامی آن را با یک حوله کاغذی خشک کنید و با یک لایه خمیر دندان بپوشانید.

 

وانیل

برای سوختگی های جزئی، دکتر هاپس می گوید به عصاره وانیل برسید. از یک سواب پنبه ای استفاده کنید تا وانیل را به آرامی روی پوست سوخته بمالید. تبخیر الکل موجود در عصاره وانیل سوختگی را خنک می کند و درد را کاهش می دهد. اطمینان حاصل کنید که از این درمان های خانگی که فقط آن را بدتر می کنند اجتناب کنید.

 

کیسه های چای

چای سیاه حاوی اسید تانیک است که گرما را از سوختگی می گیرد تا به کاهش درد کمک کند. در اینجا نحوه درمان سوختگی با آن آمده است: دو یا سه کیسه چای سیاه خنک و مرطوب را روی محل سوختگی قرار دهید، با استفاده از گاز برای نگه داشتن کیسه ها در محل سوختگی.

 

سرکه

سرکه سفید حاوی اسید استیک، جزء آسپرین است که می تواند به تسکین درد، خارش و التهاب سوختگی کمک کند. به گفته دکتر هاپس، این یک ضد عفونی کننده و قابض است، بنابراین به جلوگیری از عفونت سوختگی شما کمک می کند. سرکه همچنین گرما را از سوختگی می گیرد و به طور طبیعی به کاهش درد کمک می کند. حوله های کاغذی را در سرکه رقیق خیس کنید تا یک کمپرس تسکین دهنده ایجاد کنید یا از سواب های پنبه ای برای آغشته به آرامی محل سوختگی با سرکه استفاده کنید.

 

عسل

یک داروی معروف گلودرد، عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به جلوگیری از عفونی شدن سوختگی شما کمک می کند. این دارای یک تعادل طبیعی pH است که برای باکتری ها غیرقابل پذیرش است، بنابراین هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، می تواند هر گونه باکتری یا عفونت موجود روی پوست را نیز از بین ببرد. عسل همچنین سوختگی را خنک می کند، درد را تسکین می دهد و به بهبودی پوست کمک می کند. احتمالاً این درمان‌های خانگی قدیمی را فراموش کرده‌اید که واقعاً باید آن‌ها را بازگردانیم.

 

شیر

دکتر هاپس در درمان کابینت آشپزخانه توضیح می دهد که محتوای چربی و پروتئین موجود در شیر سوختگی را تسکین می دهد و باعث بهبودی می شود. برای تسکین سریع محل سوختگی را به مدت 15 دقیقه در شیر خیس کنید. ماست پرچرب و شیر کامل نیز می تواند به خنک و آبرسانی پوست خشک شده شما کمک کند.

 

جو دوسر

جو دوسر با خواص تسکین دهنده پوست برای کاهش التهاب، ممکن است مفیدترین راه حل برای درمان سوختگی باشد که در حال بهبود است و شما وسوسه می شوید آن را بخراشید. یک فنجان جو را به آب حمام اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه خیس کنید تا سوختگی بزرگ تسکین یابد. برای تحریکات کوچکتر، مقداری جو را به یک کاسه کوچک آب اضافه کنید و ناحیه آسیب دیده را خیس کنید. پوست خود را با هوا خشک کنید تا لایه نازکی از جو باقی بماند و خارش را بیشتر کاهش دهد. برای تسکین بیشتر، مقداری جوش شیرین را در آب حمام بریزید. بی کربنات نوشابه به تسکین التهاب پوست کمک می کند.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل منبع عالی ویتامین E است که پوست را بهبود می بخشد و همچنین حاوی اسیدهای چرب ضد قارچ و ضد باکتری است که به جلوگیری از عفونت سوختگی شما کمک می کند. اگر جای جوش اثر بدی روی پوست شما گذاشته است، یک درمان خانگی برای سوختگی اضافه کردن آب لیمو به روغن نارگیل قبل از ماساژ دادن آن بر روی پوست است. دکتر هاپس می گوید: خواص اسیدی آب لیمو به روشن شدن جای زخم کمک می کند در حالی که روغن نارگیل به بهبود آن کمک می کند. این 50 درمان طبیعی واقعا کار می کنند.

 

روغن اسطخدوس

یک شیمیدان فرانسوی در اوایل دهه 1900 قدرت درمانی روغن اسطوخودوس را کشف کرد. هنگامی که در یک تصادف آزمایشگاهی دست خود را به شدت سوخت و آن را در خمره اسانس اسطوخودوس فرو برد، روغن درد را کاهش داد و سوختگی او به سرعت بهبود یافت. دکتر هاپس درمان سوختگی را با روشی کنترل‌شده‌تر توصیه می‌کند: 1 قاشق چای‌خوری اسانس اسطوخودوس خالص را در حدود 2 اونس آب در یک بطری مه‌پاش مخلوط کنید. هر چند وقت یکبار که لازم است پوست سوخته را به آرامی تکان دهید و مه کنید.

ویتامین C و E

شما ویتامین C را با سرماخوردگی مرتبط می دانید، اما آیا می دانستید که این ویتامین می تواند در همه چیز از درمان عفونت ادراری گرفته تا تسکین پوست نقش داشته باشد؟ ویتامین C باعث بهبود زخم و تولید کلاژن، ماده پایه برای پوست جدید می شود. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که به ترمیم و محافظت از پوست شما کمک می کند. برای تسریع بهبودی، یک درمان خانگی برای سوختگی خوردن غذاهای غنی از ویتامین C و E یا مصرف 2000 میلی گرم ویتامین C و 1000 واحد بین المللی ویتامین E برای یک هفته یا بیشتر پس از سوختگی است. حتی می توانید یک کپسول ویتامین E را بشکنید و آن را مستقیماً روی محل سوختگی بمالید تا به بهبود آن کمک کرده و از ایجاد جای زخم جلوگیری کنید. همچنین، این درمان های خانگی قابل اعتماد برای پوست خشک را بررسی کنید.

 

لینک کوتاه: