سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 

همه خواهان درخشش برنزه سالم هستند، اما حقیقت غم انگیز این است که آفتاب سوختگی به جای برنزه شدن آسانتر است، و متأسفانه اکثر ما وقت نداریم در ساحل آب بچکانیم و اشعه های خورشید را جذب کنیم. با این حال، علم نشان داده است که ممکن است با خوردن این غذاها پوستی سالم و تیره تر داشته باشیم!

  1. هویج
  2. طالبی
  3. گوجه فرنگیها
  4. اسفناج
  5. روغن زیتون

 

 

غذاهای 1 تا 4 در این لیست حاوی یک آنتی اکسیدان بسیار ضروری به نام کاروتن یا بتاکاروتن هستند که نقش کلیدی در تاثیرگذاری بر رنگدانه های پوست دارد و به شما کمک می کند پوستی سالم و تیره تر داشته باشید. 

بتاکاروتن به رنگدانه‌های پوست کمک می‌کند و زمانی که مقدار کافی غذا با این جزء مصرف می‌کنید، به نوبه خود به گرم شدن رنگ پوست و رسیدن به رنگ نارنجی سالم کمک می‌کند.

 بسیار خوب به نظر می رسد بسیار ناخوشایند است اما در واقع در زندگی واقعی بهتر به نظر می رسد!


مطالعه ای که در سال 2011 توسط یک دکتر دانشگاه معتبر انگلستان انجام شد، حتی این موضوع را تأیید کرد، به موجب آن از گروهی از دانشجویان خواسته شد تا برای چند ماه غذاهای غنی از بتاکاروتن (مانند موارد ذکر شده در بالا) بخورند و در پایان مطالعه، مشاهده شد که پوست آن‌ها واقعاً دچار رنگدانه شده و سالم‌تر به نظر می‌رسند، گویی کمی برنزه شده‌اند!


البته، این باید در حد اعتدال مصرف شود، زیرا مصرف بیش از حد غذاهای غنی از بتاکاروتن در واقع می تواند شما را از ظاهر سالم دور کند، اما در عوض باعث می شود پوست شما با یک اختلال پوستی به نام " کاروتنمی " زرد به نظر برسد. نگران نباشید، اگر مصرف آن غذاها را برای مدتی متوقف کنید، این وضعیت برگشت پذیر است!


در مورد آخرین مورد در این لیست، روغن زیتون به پوست شما کمک می کند تا ظاهری مرطوب داشته باشد و رطوبت مورد نیاز آن را تقویت کند و ظاهری صاف به آن بدهد و بنابراین شما را نیز سالم تر نشان می دهد. داشتن پوست خوش رنگ اگر خشک و کدر باشد، فایده ای ندارد، درست است؟


بنابراین

اخلاقیات داستان این است که میوه ها و سبزیجات غنی از بتاکاروتن مانند موارد ذکر شده در بالا بخورید، اما فراموش نکنید که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید! 

همچنین، پوست خود را هیدراته نگه دارید و به زودی بدون نیاز به بیرون رفتن در آفتاب داغ و آزاردهنده، ظاهری برنزه و سالم خواهید داشت. من در مورد شما نمی دانم، اما اگر غذا خوردن به این معنی است که می توانم پوست تیره ای داشته باشم، شرط می بندید که مطمئناً آن را امتحان خواهم کرد زیرا می توانم آن را در خانه خودم انجام دهم. البته، انتظار معجزه نداشته باشید، اما احتمالاً ارزش آن را دارد که آن را امتحان کنید.

 

لینک کوتاه 

https://is.gd/SbFIMw