سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 


از خشک کردن موها در هوا گرفته تا مسواک زدن به روش اشتباه، اینها اشتباهات رایج مراقبت از مو هستند که ممکن است مرتکب شوید (با عواقب فاجعه بار).

درست مانند مراقبت از پوست ، وقتی نوبت به افتخار شما می رسد، اشتباه کردن کارها آسان است. شاید روال معمول موهای شما شستن با شامپو هر چند روز یک بار باشد . شاید شما یک معتاد به سبک گرما هستید . یا شاید این یک فرآیند شش ساعته روغن مو باشد، سپس شامپو، سپس نرم کننده، سپس ماسک مو برای تمام کردن همه چیز. شاید شما طعمه جنبش بدون پوچی شده اید . شاید شما همه چیز را درست انجام می دهید ... برای موهای اشتباه .

در هر صورت، تقریباً تضمین شده است که حداقل یک مرحله از روتین موهای شما به شکلی اشتباه است. با این حال، خبر خوب - ما تمام اشتباهاتی را که احتمالاً مرتکب می‌شوید جمع‌آوری کرده‌ایم و آن‌ها را در فهرستی قرار داده‌ایم تا بتوانید مرور کنید.

در ادامه بخوانید تا بدانید چرا این سیزده چیز در دراز مدت موهای شما را خراب می کند.

بنابراین، هر کسی نیازهای متفاوتی دارد، بنابراین این واقعاً به نوع موهای شما بستگی دارد . در حالی که درست است که برخی از افراد (مخصوصاً آنهایی که انواع موهای ظریف‌تری دارند) باید هر روز شامپو بزنند تا از ریشه‌های چرب جلوگیری کنند، اما این یک شمشیر دولبه است. شستن بیش از حد موهایتان فقط به این معنی است که سریعتر چرب می شود زیرا پوست سر شما در قسمت جلوی تولید چربی جبران می کند. همچنین، شستن بیش از حد موها می تواند روغن های سالم طبیعی آن را از بین ببرد و موهای شما را خشک، کدر و مستعد شکستن کند.

متأسفانه برعکس هم کار می کند. موهای متخلخل بیشتر از برنامه شستشوی کمتر بهره می برند ، زیرا موها را مرطوب نگه می دارد. با این حال، نمی توانید موهای خود را برای مدت طولانی شسته نشوید زیرا ممکن است ناخواسته منجر به ریزش مو شود. هنگامی که موهای خود را نشویید رها می کنید، شروع به تولید سبوم می کنید - یک ماده مومی شکل که مسئول درخشندگی موهای شما است.

با این حال، هنگامی که سبوم به مرور زمان جمع می شود، فولیکول را مسدود کرده و از رشد موهای جدید جلوگیری می کند. بعلاوه، تجمع ضایعات روی پوست سر شما در نهایت باعث خارش می شود و وقتی آن را می خراشید ، باعث ایجاد ریزش مو در اطراف فولیکول های مو می شوید. این همه چیز را از قارچ گرفته تا عفونت های باکتریایی (و بیشتر!) دعوت می کند. به طور کلی، هدف شما این است که موهای خود را یک روز در میان (یا یک روز سوم) بشویید، اما کاری را انجام دهید که برای نوع موی شما مناسب است.

 

جنبش "no-poo" (بدون شامپو) در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و گواهی بزرگی برای کنار گذاشتن مواد شوینده خشن است. بسیاری ادعا کردند که پس از قطع استفاده از شامپو، موهایشان تغییر کرده است. آنها شاهد رشد قابل توجه مو، موهای براق تر (و سالم تر) و حتی تغییر کامل در بافت مو (از صاف به فر) بودند. اما، توجه داشته باشید که جنبش منتقدان خود را نیز داشت، و دیگران گزارش دادند که جنبش کاری جز رها کردن آنها با موهای کثیف انجام نداد.

با این حال، دلیلی وجود دارد که چرا بسیاری از افراد نتایج عالی را مشاهده کردند، و آن به این دلیل است که استفاده از محصولات خشن را روی پوست سر و موهای خود متوقف کردند . رشد مو؟ انتهای آنها به این اندازه شکسته نمی شد. گیلاس های براق تر؟ روغن های طبیعی پوست سر آنها هنگام برس زدن در ساقه مو پخش می شد. تغییر بافت؟ هنگامی که استفاده از محصولات خشن را که موهای شما را خشک می کنند متوقف می کنید، طرح فرهای شما شروع به بازگشت می کند. بنابراین، به جای اینکه به طور کلی شامپو را کنار بگذارید، کاری که می توانید انجام دهید این است که از فرمول های ملایم تری استفاده کنید ، مانند آنهایی که حاوی سولفات یا مواد شوینده خشن نیستند.

 

مانند پوست شما، پوست سر شما نیز مستعد گرفتگی است. پوست سر شما، پوست مرده، تجمع محصول یا آلودگی، هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کردن عمیق دارد. پاکسازی و لایه برداری مناسب پوست سر به پاکسازی فولیکول های شما کمک می کند و باعث سلامت پوست سر و تشویق به رشد مو می شود. به علاوه، اگر مستعد شوره سر هستید، ممکن است بخواهید این کار را نیز انجام دهید.

 

تعجب می کنید که چرا موهایتان از شانه هایتان نمی گذرد؟ یا چرا موهای شما در انتهای آن نازک می شود؟ اگر به روال شرطی سازی خود ادامه نمی دهید، احتمالاً از بین می رود ! هر چه موهایتان بلندتر باشد، انتهایتان خشک‌تر می‌شود. می بینید، در حالی که ریشه های شما تمایل دارند سالم بمانند، زیرا توسط روغن تولید شده از پوست سر شما تنظیم می شوند، روغن به راحتی در ساقه مو پخش نمی شود، به همین دلیل است که انتهای شما بسیار خشک می شود.

نرم کننده برای جبران رطوبت انتهایی و ارتقای سلامت موهای شما استفاده می شود . بعلاوه، آبرسانی تضمین می کند که موهای شما در طول روز گره نخورد و همچنین به این معنی است که باید کمتر برس بزنید! نکن. پرش کنید. . حالت دهنده.

 

در مورد نرم کننده، احتمالاً می خواهید از حالت دادن به ریشه های خود اجتناب کنید، مگر اینکه دوست داشته باشید موهایی فوق العاده صاف و چرب داشته باشید. همانطور که گفتیم، روغن های طبیعی تولید شده توسط پوست سر شما به شدت در ریشه متمرکز می شوند و همین باعث می شود آن را بسیار سالم نگه می دارد. وقتی نرم‌کننده را روی آن روغن‌های طبیعی اعمال می‌کنید، هم زمان و هم محصول را تلف می‌کنید .

 

درست شنیدید: روش درست و غلطی برای برس زدن موهایتان وجود دارد. اولا، هرگز از بالای سر خود شروع نکنید . این فقط درخواست مشکل (شکستگی AKA) است. ثانیاً، در حالی که می‌خواهید گره‌ها را باز کنید، برس  را از بین موهایتان نبرید. کاری که می‌خواهید انجام دهید، این است که از پایین به بالا کار کنید و به آرامی گره‌ها را باز کنید.

 

 

لطفاً این را به معنای "موهای خود را برس نزنید" دریافت نکنید. برس زدن روش خوبی برای توزیع روغن های طبیعی و منظم نگه داشتن موهایتان است ، اما برس زدن بیش از حد موها می تواند منجر به شکستگی شود، به خصوص اگر آنها را به درستی برس نمی زنید (نکته بالا را بخوانید).

 

خوب، پس می دانیم که اسم آن است، اما وقتی می گوییم نباید از حوله برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید ، صدای ما را بشنوید . بافت پارچه های معمولی شما اغلب خیلی زبر است و می تواند به ساقه مو آسیب برساند و همچنین منجر به شکستگی و وز شود.

همانطور که گفته شد، خشک کردن حوله قطعا کار را انجام می دهد. اگر حاضر نیستید آن را رها کنید، حوله خود را با یک تی شرت نخی یا یک حوله میکروفیبر جایگزین کنید. بافت نرم بر روی قفل های شما ملایم است و الیاف طبیعی آن جاذب هستند. همچنین هرگز موهای خود را مالش ندهید - همیشه آب را فشار دهید .

 

بله، مطمئناً می‌خواهید تا آنجا که ممکن است از یک ظاهر طراحی شده حرارتی خودداری کنید - این یک امر مسلم است. با این حال، شما همچنین نمی خواهید موهای خود را برای مدت طولانی خیس کنید. موهای شما به صورت لایه‌هایی ساخته شده‌اند – وسط آن از «قشر» ساخته شده و توسط کوتیکول احاطه شده است. وقتی خیس است، قشر موهای شما متورم می شود که به کوتیکول فشار وارد می کند. اگر بیش از حد طولانی بماند، کوتیکول تسلیم می‌شود و می‌ترکد، که منجر به دو شاخه شدن انتهای آن می‌شود . با این حال، باید آن را به روش صحیح خشک کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

در اینجا چیزی است که دکتر تیم مور، دانشمند GHD و معاون دستگاه‌های هوشمند، می‌گوید: "شما باید زمانی که موها خیس هستند، با احتیاط رفتار کنید. موهای خیس ضعیف می‌شوند، به این معنی که به راحتی در اثر دمای بالا شکسته می‌شوند و آسیب می‌بینند. در واقع، دمای دناتوره شدن مو در هنگام خیس شدن کاهش می یابد، بنابراین هنگام خشک کردن باید مراقب باشید.

بنابراین، به گفته دکتر مور، زمانی که تازه از حمام بیرون می روید، این کاری است که باید انجام دهید: "با حوله خشک کردن با حرکات دایره ای شروع کنید و قبل از استفاده از سشوار، از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید. از سشوار روی مو استفاده کنید. پایین‌ترین و خنک‌ترین حالت، بنابراین موها را بالاتر از دمای دناتوره شدن حرارت نمی‌دهید. با خشک شدن مو، می‌توان دما را افزایش داد زیرا دمای دناتوره شدن افزایش می‌یابد - می‌توانید این را در حین خشک کردن احساس کنید زیرا موها ناگهان شروع به گرم شدن می‌کنند. سپس می توانید سبک خود را با استفاده از تنظیم دمای بالا تنظیم کنید.

 

 

لطفا قبل از خواب موهای خود را خشک کنید . مسلماً خوابیدن با موهای خیس بدتر از آسیب حرارتی واقعی است – وقتی می‌خوابید و می‌چرخید، موهای ضعیف شما در معرض اصطکاک هستند. با توجه به اینکه ما ثابت کرده ایم که موهای خیس بیشتر مستعد شکستن هستند، احتمالاً می توانید متوجه شوید که همه اینها برای آن خیلی خوب نیست. ناگفته نماند شکستگی + اصطکاک = وز وز .

اگر برای هدف دیگری با موهای مرطوب می خوابید (مثلاً امواج بدون گرما)، مطمئن شوید که موهای خود را با یک روسری ابریشمی برای محافظت می پوشانید.

 

 

لینک کوتاه