سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

خواب از پوست محافظت می کند 

مطالعه‌ای در مجله Clinical and Experimental Dermatology نشان داد افرادی که هفت تا نه ساعت در شب می‌خوابند پوست مرطوب‌تری داشتند و می‌توانست پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در مقایسه با افرادی که پنج ساعت یا کمتر می‌خوابیدند از خود محافظت و بهبودی بهتری داشته باشد. شرکت‌کنندگانی که به خوبی استراحت کرده بودند نیز خود را در ارزیابی خود جذاب‌تر ارزیابی کردند. 

 


Olszewski می گوید: «توانایی پوست در حفظ رطوبت، محافظت و التیام با همه علائم پیری مبارزه می کند. پوست شما در هنگام خواب بخش زیادی از بازسازی خود را پشت سر می گذارد.

 اگر خوابتان را کم کنید، مدت زمان لازم برای ترمیم پوست را کاهش می دهید، که می تواند بر ظاهر شما تأثیر بگذارد.


به گفته Olszewski، سلول های پوست در شب با سرعت بیشتری بازسازی می شوند

. کلاژن، پروتئینی که مسئول کمک به پوست شما برای حفظ حجم و خاصیت ارتجاعی خود است، با بازسازی سلول های پوست تولید می شود. همچنین در طول خواب جریان خون بیشتری به پوست وجود دارد که مواد مغذی مورد نیاز برای بازیابی پس از یک روز قرار گرفتن در معرض عناصر را به پوست می رساند.

ژورنال Sleep مطالعه‌ای را منتشر کرد که ظاهر افراد را پس از هشت ساعت خواب با دوره‌های محرومیت از خواب و پنج ساعت خواب مقایسه کرد. مشاهده شد که شرکت‌کنندگان دارای چشم‌های متورم و دایره‌های تیره‌تر، چین و چروک‌های بیشتری بودند و در صورت کمبود خواب غمگین‌تر به نظر می‌رسند.   

مراقبت از پوست خود را در شب تقویت کنید

اولزوسکی خاطرنشان می کند که شب زمان خوبی برای استفاده از محصولات مرطوب کننده و مراقبت از پوست رتینول است زیرا افزایش جریان خون می تواند به کارآمدتر شدن این مواد کمک کند. او کمپلکس رتینول SkinMedica را توصیه می‌کند، که هنگام استفاده در شب بهترین عملکرد را دارد تا به چرخه بازسازی طبیعی پوست کمک کند.

 

 این محصول می تواند خاصیت ارتجاعی را بهبود بخشد و ظاهر لکه ها و چین و چروک های ناشی از سن را به حداقل برساند.

برای داشتن یک مرطوب کننده قوی در شب، اولزوسکی از سرم دفاعی شدید یا کرم مغذی شدید، هر دو از اپیونس خوشش می آید. سرم دفاعی شدید یک دوز بسیار غلیظ از مولتی ویتامین های ضد پیری است که می تواند پوست خسته و تحت استرس محیطی را در هنگام خواب احیا کند. کرم مغذی فشرده یک کرم غنی است که حاوی سطوح بالایی از کمپلکس های فعال است. 

به ویژه برای پوست آسیب دیده از نور خورشید مفید است و می تواند به معکوس کردن علائم پیری کمک کند.

برای خواب زیبایی خود نیازی به روبالشی خاصی ندارید. خوابیدن به پشت یا پهلو به جای صورت ایده خوبی است تا از ایجاد چین و چروک های خواب که به مرور زمان عمیق تر می شوند جلوگیری شود. 


 


2. سیاهی دور چشم را کاهش می دهد

استراحت کافی می تواند سیاهی دور چشم را کاهش دهد. گردش خون ضعیف زمانی اتفاق می افتد که ما کمبود خواب داریم و این می تواند در اطراف چشم جمع شود. 

اگرچه برخی افراد از نظر ژنتیکی ملانین (رنگدانه قهوه ای) بیشتری در اطراف چشم دارند، اما کمبود خواب می تواند این مشکل را بدتر کند.

3. با پیری زودرس مبارزه می کند

جدا از استفاده از ضد آفتاب، خواب یک راه طبیعی برای مبارزه با علائم پیری مانند چین و چروک و افتادگی است. پوست ما هنگام خواب کلاژن جدیدی تولید می کند. با نخوابیدن به اندازه کافی، پوست ما کم آب به نظر می رسد که به طور طبیعی خطوط ریز را بیشتر نمایان می کند، به خصوص زیر چشم، زیرا پوست نازک است.

 


4. چهره درخشان

جریان خون به پوست در طول خواب ما افزایش می یابد. این مهم است اگر بخواهیم با درخششی سالم از خواب بیدار شویم بدون اینکه رنگ صورتمان کدر و کم آب به نظر برسد.

نکته:


ورزش منظم می تواند گردش خون را بهبود بخشد زیرا به رساندن اکسیژن و مواد مغذی به پوست کمک می کند.

5. هورمون های استرس را کنترل می کند

کمبود خواب باعث افزایش هورمون های استرس می شود که می تواند باعث التهاب پوست و بدتر شدن مشکلات آکنه شود. علاوه بر این، استرس هورمون کورتیزول را افزایش می دهد که می تواند منجر به ریزش مو شود. این زمانی اتفاق می افتد که کاهش جریان خون نتواند مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی را به فولیکول های مو منتقل کند.


6. برای محصولات زیبایی شما بهتر عمل می کند

 

پوست شما بهتر می تواند از مزایای مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست شما بهره مند شود، زیرا پوست شما خودش را ترمیم می کند و هنگام چرت زدن گردش خون ثابت تر می شود.




لینک کوتاه