سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 

 


رنگ کردن مو یکی از لذت بخش ترین فعالیت هاست. اما آیا می دانستید که رنگ کردن مو عوارض متعددی دارد؟ شکی نیست که رنگ ها می توانند عواقب نامطلوبی داشته باشند. در این مقاله به اثرات نامطلوب رنگ کردن موها پرداخته ایم که همه افراد قبل از رنگ کردن موهای خود باید از آن آگاه باشند. 


  • رنگ های دائمی مو: از طریق ساقه مو نفوذ کرده و به قشر مو می رسند. آنها باید حداقل هر دوازده هفته یک بار لمس شوند. بیشتر رنگ های دائمی از آمونیاک برای نفوذ به ساقه مو و افزایش سطح pH استفاده می کنند.

 

  • رنگ های نیمه دائمی مو: آنها کوتیکول ساقه مو را می پوشانند در حالی که تا حدی به قشر پوست نفوذ می کنند.

 

  • رنگ موی موقت: آنها به قشر مو نفوذ نمی کنند و هر چند هفته یکبار باید آنها را لمس کنید.

 

  • سفید کننده: برای روشن کردن موها و رنگ کردن موهای تیره مانند سیاه و قهوه ای تا رنگ های روشن تر مانند بلوند یا قرمز استفاده می شود.

 

  • رنگ موی بدون آمونیاک: به آنها رنگ موی نیمه دائمی نیز می گویند. آنها حاوی آمونیاک نیستند، اما شامل پراکسید هیدروژن ، پارا رنگ ها و رزورسینول هستند. اینها روی موها نرمتر هستند.


عوارض رنگ کردن مو

توجه: تمام اطلاعات ارائه شده در زیر به رنگ موی دائمی اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد.

رنگ کردن مو فقط یک شیمی اولیه است. 

همه چیز در مورد واکنش هایی است که بین رنگدانه های موهای شما، رنگدانه های رنگ، پراکسید و آمونیاک رخ می دهد. با تمام تجربیاتی که در مورد مواد شیمیایی داشته ایم، تنها چیزی که ما پذیرفته ایم این است که آنها معمولا خوب نیستند. در اینجا دلیل آن است:

 

 


1. پردازش بیش از حد

رنگ موی دائمی اغلب حاوی آمونیاک (یا مواد شیمیایی مشابه آن) و پراکسید ( 1 ) است. آمونیاک از طریق ساقه موهای شما می شکند و پراکسید رنگدانه طبیعی موهای شما را خنثی می کند (یا سفید می کند) و رنگ را از بین می برد.

 

این فرآیند شل کردن کوتیکول های مو برای رسیدن به قشر مو و سفید کردن رنگدانه طبیعی آن، اساساً آسیب مو است.


درمان بیش از حد موهایتان با این مواد شیمیایی باعث می شود که موها درخشش خود را از دست بدهند، به راحتی بشکنند و در برخی موارد شدید با آب شسته شوند. در حالی که موهای فرآوری شده را می توان تا حدودی با درمان های مراقبت از مو احیا کرد، تنها راه خلاص شدن از آسیب ناشی از پردازش بیش از حد مو، کندن موهایتان است.


 

. واکنش های آلرژیک

رنگ مو که باعث واکنش های آلرژیک می شود غیرمعمول نیست، به ویژه به این دلیل که رنگ موی دائمی حاوی پارافنیلن دیامین است که یک آلرژن رایج است ( 2 ).

 

افرادی که درماتیت تماسی دارند به دلیل PPD و سایر مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها، به ویژه در معرض واکنش هستند. افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نیز باید از استفاده از رنگ مو برای رنگ کردن موهای خود خودداری کنند. در موارد خفیف تر، رنگ های دائمی می توانند باعث خارش، تحریک پوست، قرمزی یا تورم روی پوست سر یا سایر نواحی حساس مانند صورت و گردن شوند.


نکته دیگری که هنگام استفاده از این رنگ ها باید در نظر داشته باشید این است که نداشتن واکنش آلرژیک در گذشته به این معنی نیست که در آینده به آن واکنش نخواهید داشت. هر چه بیشتر موهای خود را رنگ کنید، احتمال بروز واکنش های نامطلوب بیشتر می شود.

 


 

3. اثرات بر باروری

تحقیقات در این زمینه متناقض است. اگرچه برخی مطالعات بیان می‌کنند که حداقل جذب سیستمیک محصولات مو وجود دارد، رنگ‌های مو ممکن است بر باروری یا بارداری تأثیری نداشته باشند . 

 

با این حال، از آنجایی که آنها خطر احتمالی قرار گرفتن در معرض رنگ مو را برای دوره های طولانی نشان می دهند، بهتر است اگر به دنبال باردار شدن هستید یا باردار هستید از رنگ مو اجتناب کنید ( 3 )، ( 4 ).

 

 

 


4. نگهداری

در حالی که این از نظر فنی یک عارضه جانبی نیست، اما برای برخی می تواند علت باشد. بسیاری از مردم نمی دانند که چقدر صرف نگهداری از موهای رنگ شده می شود. این یک تعهد طولانی مدت است که باعث می شود هر ماه یا بیشتر به سالن برگردید، که می تواند برای موهای شما سخت باشد.


شما باید محصولاتی بخرید که مخصوص موهای رنگ شده هستند. برخی از مدل ها نیاز به دستکاری منظم دارند و موهای شما به طور کلی نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

موهای فرآوری شده واقعاً آسیب پذیر هستند و نیاز به زمان، صبر و مراقبت زیادی دارند.

 

 اگر موهای خود را به آنچه نیاز دارد نرسانید، باعث ایجاد قفل هایی می شود که فاقد درخشندگی، درخشندگی و سلامت هستند.


عدم رعایت احتیاط در هنگام رنگ کردن مو می تواند منجر به تماس مواد شیمیایی با قسمت های حساس صورت شما شود. در برخی موارد، هنگامی که مواد شیمیایی رنگ مو با چشمان شما تماس پیدا می کند، 

 

لینک کوتاه 

 

https://is.gd/nGGjET