سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

1. عوامل ژنتیکی نازک شدن موها

وقتی در مورد ریزش موی ژنتیکی صحبت می کنیم، آنچه اغلب به آن اشاره می کنیم طاسی با الگوی مردانه یا طاسی الگوی زنانه (همچنین به عنوان آلوپسی آندروژنتیک شناخته می شود) است.

 ریزش موی ژنتیکی در زنان می تواند نامحسوس باشد. زنان ممکن است در جایی که تمایل دارند موهایشان را از هم جدا کنند، متوجه نازکی شوند، در حالی که مردان ممکن است شروع به ریزش مو از تاج و ناحیه شقیقه کنند.

برخلاف تصور رایج، این نوع ریزش مو می تواند از هر دو والدین یا هر دو والدین به ارث برسد. اکثر افرادی که تحت تاثیر ریزش موی ژنتیکی قرار می‌گیرند، اولین نشانه‌های نازک شدن مو را در دهه چهارم تا پنجم زندگی خود مشاهده می‌کنند، اما برای برخی ریزش مو می‌تواند از اواخر نوجوانی و اوایل دهه 20 شروع شود، که به وضوح می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

نیوکسین می‌تواند بخشی از یک برنامه روتین باشد که هدف آن کاهش سرعت روند نازک شدن موها است تا از آنچه دارید حداکثر استفاده را ببرید. درباره ژنتیک ریزش مو و چگونگی کمک به آن بیشتر بدانید .


 

2. استرس و ضربه

استرس و ریزش مو ارتباط نزدیکی با هم دارند.

هنگامی که در شرایطی قرار می گیرید که سطح استرس شما را افزایش می دهد، می توانید ریزش مو را تجربه کنید. این می تواند به معنای یافتن شغل جدید، تجربه فشار در محل کار، داشتن یک سبک زندگی پرمشغله، داشتن یک نوزاد جدید یا حتی از دست دادن یکی از نزدیکانتان باشد. 

اغلب، ریزش مو فوری نیست و ممکن است ابتدا 3 تا 6 ماه پس از دوره استرس زا ظاهر شود.

هنگامی که بدن ما استرس را تجربه می کند، این می تواند باعث تغییر زیادی در موهای ما از مرحله رشد به مرحله ریزش ماه ها بعد شود. این به عنوان تلوژن افلوویوم شناخته می شود. مقاله اختصاصی ما را بخوانید تا بیشتر بدانید و چگونه با ریزش موی ناشی از استرس مبارزه کنید.


 

3. تغذیه و رژیم غذایی


رژیم غذایی ما می تواند نقش بسزایی در رشد موهای سالم داشته باشد.

 مهم است که به یاد داشته باشید که پوست سر سالم از موهای سالم پشتیبانی می کند. به لطف محیطی غنی از ویتامین ها و مواد مغذی که از طریق آنچه می خوریم به دست می آید، مو از پوست سر رشد می کند. به همین دلیل، مهم است که از یک رژیم غذایی متعادل سالم استفاده کنید.

اگر تمام مواد مغذی مورد نیاز مو مانند روی، آهن، بیوتین یا ویتامین D را دریافت نمی‌کنید، مکمل‌های رشد مو می‌توانند کمک کنند. همچنین در صورت داشتن شرایط پزشکی یا بیماری، مهم است که قبل از شروع مکمل جدید با پزشک خود صحبت کنید. نگرانی سلامتی که تحت نظارت است.


 

4. نگرانی های سلامتی یا دارو

نازک شدن مو می تواند نتیجه چندین نگرانی سلامتی باشد، مانند شرایط تیروئید ، تغییرات هورمونی طبیعی که زنان بعد از بارداری یا در دوران یائسگی تجربه می کنند . آلوپسی آره آتا یکی دیگر از شرایط پزشکی است که منجر به تکه های صاف ریزش مو می شود.

 ریزش مو همچنین می تواند از عوارض جانبی برخی داروها باشد. فولیکول مو به شدت به تغییرات بدن حساس است. هر هورمون درمانی (از جمله پیشگیری از بارداری) می تواند مانند استروئیدها، برخی شیمی درمانی ها و برخی داروها برای فشار خون، دیابت، بیماری قلبی و آکنه به نازک شدن مو کمک کند.

اگر نگران ریزش مو هستید، همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. یک متخصص پزشکی قادر به تشخیص یا درمان وضعیتی است که باعث ریزش مو شده است. همچنین مهم است که هیچ دارویی را بدون مشورت با پزشک خود شروع یا قطع نکنید. در حین رسیدگی به ریزش مو، توصیه می‌شود که با آرایشگری نیز صحبت کنید که می‌تواند راه حل زیبایی برای نازک شدن مو ارائه دهد و در نظر داشته باشید که با متخصص سلامت روان صحبت کنید که ممکن است به کاهش برخی از مشکلات سلامت روان مرتبط با ریزش مو کمک کند. 

 

 

 

5. عوامل محیطی


تحقیقات جدیدتر نشان می دهد که محیط ما نیز می تواند روی موهای ما تأثیر بگذارد.

 

 فراتر از حالت دادن به مو، عناصر موجود در محیط اطراف ما مانند آلاینده های هوا و مواد معدنی موجود در آب ممکن است بر کیفیت مو تأثیر بگذارند و به طور بالقوه در نازک شدن مو نقش داشته باشند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و روش‌های رایج حالت دادن به مو مانند رنگ‌ها، گرما و صاف‌کننده‌های شیمیایی می‌تواند ساقه مو را تضعیف کند و همچنین در آن نقش داشته باشد.


لینک کوتاه 

 

https://is.gd/LCkwGz