سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 این روغن ها می توانند به شما کمک کنند تا با التهاب مقابله کرده و چربی های سالم را تقویت کنید. 

وقتی برخی روغن ها بخشی از رژیم غذایی باشند که بر سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی تأکید دارند ، می توانند از بروز بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت [سمبل] برای بیماران مبتلا به آرتروز جلوگیری کنند. سارا هاس ، متخصص تغذیه ، سرآشپز و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ، می گوید برخی از آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید (RA) و همچنین برخی سرطان ها کمک کنند. 

روغنهای توضیح داده شده 
همه روغنها مخلوطی از اسیدهای چرب هستند - غیر اشباع ، چند غیر اشباع و اشباع - و این نسبت این اسیدها است که سالم یا مضر بودن روغن یا چربی را تعیین می کند. 

هاس می گوید: "روغن ها و چربی های سالم مقدار بیشتری اسیدهای چرب اشباع نشده و میزان اسیدهای چرب اشباع کمتری نسبت به نمونه های سالم دیگر دارند." چربی های اشباع نشده - مونو و پلی - فواید بی نظیری برای سلامتی دارند. چربی های اشباع نشده می توانند به کاهش سطح LDL (کلسترول بد) خون و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کنند ، که به نوبه خود می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. چربی های اشباع نشده چندگانه ممکن است کلسترول کل خون را کاهش دهد ، که همچنین به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. " 

در انتهای دیگر طیف چربی های اشباع شده مانند کره وجود دارد که در دمای اتاق جامد هستند و با سطح کلسترول ناسالم و بیماری های قلبی مرتبط هستند. این نوعی چربی است که باید در رژیم غذایی خود محدود کنید. 

بیشترین استفاده را از روغن های خود ببرید 
با درک بهترین کاربرد روغن ها ، که اغلب به نقطه دود آنها بستگی دارد ، بیشترین مزایای سلامتی را از آنها بگیرید. این دمایی است که روغنهای مختلف شروع به سیگار کشیدن و تجزیه می کنند و باعث از بین رفتن ترکیباتی می شود که به آنها فواید سلامتی می دهند. روغن های ریزتر با دود کم برای اکثر کاربردهای پخت و پز خوب نیستند زیرا پخت و پز مواد مغذی آنها را از بین می برد.  

روغن هایی را که دارای نقاط دود کم هستند برای غذاهایی که حرارت زیادی ندارند و یا نم نم باران روی سوپ و سبزیجات درست قبل از سرو را ذخیره کنید. 

ذخیره صحیح روغن ، طعم و ترکیبات مفید آنها را دست نخورده نگه می دارد. هوا ، گرما و نور باعث خراب شدن سرعت می شود و بیشتر آنها را باید در یک قفسه خنک و تاریک نگه داشت. برخی از روغن ها ، به ویژه روغن های غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده ، به سرعت از بین می روند و بهتر است قبل از استفاده در یخچال نگهداری شوند و به دمای اتاق برسانند. اگر روغن طعم یا بوی نامطبوعی دارد ، زمان نوشیدن یک بطری جدید است. 

این موارد برتر را برای روغن های سالم مرور کنید و یاد بگیرید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید.
  • روغن آووکادو

  • ین روغن سبز کم رنگ سرشار از چربی های اشباع نشده تک است که می تواند بیماری های قلبی و خطرات سکته را کاهش دهد. تحقیقاتهمچنین حاکی از آن است که روغن آووکادو دارای اثر ضد التهابی است و باعث کاهش CRP می شود. همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ویتامین E. است

  • نکات آشپزخانه:
    روغن آووکادو دارای طعم ملایم و دود بالاتر از اکثر روغنهای گیاهی است ، بنابراین برای پخت و پز با حرارت بالا مانند سرخ کردن عملکرد خوبی دارد. در یخچال نگه دارید ، جایی که حدود شش ماه دوام می آورد. 


  • روغن زیتون
  • روغن های زیتون با چربی های اشباع نشده و ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان غنی از اشباع نشده از بهترین چربی ها هستند که دارای بسیاری از خواص سلامتی هستند. روغن زیتون بسیار بکر ، کم تصفیه شده ، به جای اینکه با گرما یا مواد شیمیایی که خاصیت آن را تغییر می دهند ، تحت فشار مکانیکی قرار گیرد. این ماده حاوی ترکیبات فعال بیولوژیکی است - مانند پلی فنل ها ، اولئوکانتال ، اولئوروپئین ، هیدروکسی تیروزول و لیگنان ها - که با کاهش آسیب مفصلی در RA ارتباط دارند.
    نکات مربوط به آشپزخانه:
    هاس می گوید: "روغن فوق العاده بکر دارای دود کم است ، بنابراین برای پایان دادن به غذاها یا پانسمان بهتر است." "دود روغن زیتون بکر کمی بیشتر است ، و این باعث می شود انتخاب بهتری برای پخت و پز باشد." روغن زیتون نیازی به یخچال ندارد ، اما مدت طولانی تری به دور از گرما و نوسانات دما و حتی بیشتر در یخچال دوام می آورد. پس از باز شدن ، حدود شش ماه در قفسه و تا یک سال در یخچال نگهداری می شود. 

  • روغن دانه انگور

    این محصول جانبی تولید شراب که از دانه های انگور فشرده می شود ، سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و منبع خوبی از ویتامین E است. هاس می گوید ، این روغن به عنوان یک روغن همه کاره و دارای عطر و طعم خنثی است. 


    نکات مربوط به آشپزخانه: 
    روغن هسته انگور دارای دود متوسط ??تا زیاد است و آن را برای سس سالاد ، ساتو و پختن مناسب می داند. در یخچال نگهداری کنید ، جایی که تا شش ماه در آن نگهداری می شود. 

  • روغن گردو

    این روغن سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده از جمله اسید آلفا-لینولئیک است که دارای مزایای قلبی عروقی و کاهش کلسترول هستند. این اسیدهای چرب همچنین می توانند سطح پروتئین واکنش پذیر C (CRP) را که اندازه گیری التهاب در سراسر بدن است ، کاهش دهند.


    نکات مربوط به آشپزخانه: 
    Haas می گوید برای حفظ فواید و طعم مغذی آن ، بهتر است این روغن ظریف را گرم نکنید. روغن گردو در کمتر از سه ماه ممکن است بد شود ، بنابراین آن را در یخچال نگه دارید.

  • روغن کانولا

    این روغن از نظر اسیدهای چرب اشباع کم است و منبع خوبی از چربی های اشباع نشده و چند غیر اشباع است. تحقیقات نشان می دهد که به کاهش کلسترول و خطر بیماری های قلبی کمک می کند. 


    نکات مربوط به آشپزخانه:

     دود زیاد روغن کانولا به خوبی برای برنامه های پخت و پز با حرارت بالا مانند سات کردن کار می کند. در یک کابینت تاریک و خنک نگهداری کنید ، جایی که ماندگاری آن چهار تا شش ماه است.
  •  

    نتیجه گیری

    به عنوان نتیجه گیری ، از نظر علمی ثابت شده است که روغن آووکادو دارای فواید مثبت سلامتی برای تغذیه ، پوست و حتی به اندازه بیماری لثه است. مثل همه چیز ، اعتدال مهم است اما اگر می خواهید روغنهای معمولی را که استفاده می کنید جایگزین روغن آووکادو کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید ، ادامه دهید و آن را امتحان کنید!

     

    لینک منبع: canvas.mooc.upc.edu