سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود به نام روغن آووکادو .در ادامه مقاله بررسی میکنیم که چرا خرید روغن آووکادو اینقدر مهم است؟

یکی دیگر از مزایای روغن آووکادو این است که فقط برای پخت و پز نیست. در حالی که می توانید کاربردهای زیادی از روغن در آشپزخانه پیدا کنید ، در خارج از آشپزخانه نیز استفاده های زیادی از روغن آووکادو وجود دارد. از نرم کردن پوست تا محافظت از مو و کمترین میزان سیاهی چشم گرفته تا بهبود عطر و بوی خانه ، در اینجا 13 کاربرد غیرمعمول روغن آووکادو آورده شده است.

 

موارد آرایشی برای روغن آووکادو

آووکادو را می توان برای اهداف مختلف آرایشی مانند:

 

1. اسکراب قند آووکادو

یکی از مزایای استفاده از شکر برای پوست شما این است که می تواند به لایه برداری سلولهای خشک و مرده پوست کمک کند و باعث درخشش سلولهای جدید شود.

 

شکر همچنین یک ماده مرطوب کننده است. این ماده می تواند رطوبت هوا یا محیط اطراف را جذب کرده و به پوست شما منتقل کند و به پوست شما لطیف و مرطوب بماند.

 

با استفاده از موادی که احتمالاً در آن خانه دارید ، می توانید اسکراب قند روغن آووکادو را به راحتی تهیه کنید.

 

ساده ترین راه تهیه اسکراب قند با روغن آووکادو مخلوط کردن یک قسمت روغن آووکادو و یک قسمت قند قهوه ای یا خام است. می توانید مقادیر را بر اساس اینکه اسکراب نرم یا نرم یا ضخیم تر و متراکم تر می خواهید تنظیم کنید.

 

برای استفاده از اسکراب ، کمی از کاسه یا شیشه خارج کنید و روی دست ها ، پاها یا ناحیه دیگری از بدن بمالید. شکر را آبکشی کنید روغن آووکادو باید پوست شما را بسیار نرم احساس کند.

 

2. کوتیکول های خود را نرم کنید

یکی از نکات جالب در مورد روغن آووکادو برای مراقبت از پوست این است که بسیار نرم کننده است و می تواند در پوست فرو رود. این گزینه را برای زمانی که می خواهید پوست سفت و سخت مانند کوتیکول های اطراف ناخن خود را نرم کنید ، گزینه ای عالی می کند. برای کمک به نرم شدن کوتیکول ها فقط به کمی روغن نیاز دارید.

 

در حالی که می توانید روغن را درست روی انگشتان خود بریزید ، ابتدا ریختن آن در یک بطری ، مانند یک بطری توپی غلتکی ، راحت تر است. در صورت تمایل می توانید چند قطره روغن اساسی به روغن آووکادو اضافه کنید. روغنهای اساسی رایحه مطبوعی به روغن کوتیکول می بخشد ، اما لازم نیستند.

 

برای استفاده از روغن آووکادو برای نرم شدن کوتیکول های خود ، مقداری از آن را پس از تمیز کردن و خشک کردن ، روی کوتیکول ها بغلتانید یا بمالید. به آرامی روغن را به پوست ماساژ دهید. در طول روز می توانید هر چند بار تکرار کنید.

 

3. ماسک مو DIY

همانطور که روغن آووکادو می تواند به نرم شدن پوست کمک کند ، همچنین می تواند موها را نرم و نرم کند. موهای شما در کل براق و سالم به نظر می رسند. به علاوه ، تهویه به شما کمک می کند تا از گرفتگی و گرفتگی جلوگیری کنید. یکی از راه های دریافت مزایای روغن برای موهای شما تهیه ماسک مو است.

 

برای تهیه ماسک مو به موارد زیر احتیاج دارید:

 

1 آووکادو متوسط ??و متوسط

1 موز متوسط ??، رسیده

1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

1 قاشق غذاخوری عسل

مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. برای اینکه ماسک تا حد ممکن صاف شود ، مواد را با استفاده از مخلوط کن مخلوط کنید.

 

ماسک را از سر ریشه تا انتها روی سر موهای خود پخش کنید. بگذارید حداقل 20 دقیقه روی موهای شما بماند. می توانید تا چند ساعت در آن جا بگذارید.

 

بعد از اتمام کار ، ماسک را با آب گرم یا شامپو بشویید.

 

4. تهویه مطبوع

اگر به دنبال یک روش ساده تر و سریعتر برای استفاده از روغن آووکادو برای نرم و رام کردن موهای خود هستید ، می توانید به تنهایی به عنوان نرم کننده مرطوب از آن استفاده کنید. برای استفاده از روغن به عنوان درمان ترک ، حدود یک قاشق چای خوری روغن را از ریشه تا انتها به موهای خود ماساژ دهید. بسته به اینکه موهایتان چقدر است یا چه مقدار ، ممکن است نیاز به استفاده بیشتر داشته باشید.

 

می توانید از درمان مرخصی روی موهای مرطوب یا موهای خشک استفاده کنید. موهای خود را خشک نکنید و از ابزار حرارتی استفاده نکنید تا زمانی که مو خشک شود و روغن کاملا جذب شود. روغن آووکادو ما را در اینجا مشاهده کنید!

 

5. تیمار روغن داغ

چه موهای خشک داشته باشید و چه چرب ، درمان روغن داغ می تواند به شما کمک کند. شما درمان های روغن داغ را برای فروش در بخش مراقبت از مو در لوله های پلاستیکی کوچک مشاهده کرده اید.

 

درمان روغن داغ خانگی مشابه است ، با این تفاوت که در این حالت ، از روغن آووکادو استفاده می شود. اگرچه می توانید از روغن آووکادو برای هر نوع مویی استفاده کنید ، اما به خصوص برای موهای خیلی خشک یا وز دار می تواند مفید باشد ، زیرا یکی از روغن های مرطوب کننده موجود است.

 

یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از روغن آووکادو برای درمان روغن داغ ، گرم کردن مستقیم روغن است. شما نمی خواهید روغن را در قابلمه بریزید و آن را بجوشانید ، زیرا باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. در عوض ، مقدار کمی روغن در یک ظرف شیشه ای بریزید.

 

یک کاسه یا قابلمه را با آب پر از جوش پر کنید. شیشه روغن آووکادو را درون آب داغ قرار دهید - خود ظرف را ، نه روغن را در آب قرار دهید. بگذارید شیشه چند دقیقه در آب بماند.

 

انگشت را به روغن آغشته کنید تا درجه حرارت آن آزمایش شود. باید احساس خوشایندی داشته باشد. شما نمی خواهید آنقدر گرم باشد که شما را بسوزاند. هنگامی که روغن دمای مناسب یافت ، مقدار کمی از آن را به مو و پوست سر خود بمالید. موهای خود را جمع کرده و داخل یک کلاه دوش بگیرید و یا آن را در یک حوله بپیچید. اجازه دهید روغن حدود 20 دقیقه در پوست سر و موهای شما فرو رود ، سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

می توانید هنگام تهیه یک روغن درمانی داغ ، فانتزی دریافت کرده و روغن آووکادو را با نوع دیگری از روغن مانند روغن نارگیل یا زیتون ترکیب کنید. همچنین می توانید چند قطره از روغن ضروری مانند رزماری یا نعناع فلفلی مخلوط کنید. روغنهای ضروری رایحه می افزایند و همچنین می توانند به درمان روغن داغ کمک کنند تا موها و پوست سر شما را نشاط بخشد.

 

6. پاک کننده آرایش

یکی دیگر از موارد غیرمتعارف روغن آووکادو ، پاک کننده آرایش است. برای استفاده از روغن برای پاک کردن آرایش چشم و سایر مواد آرایشی در پایان روز لازم نیست کاری با روغن انجام دهید.

 

برای استفاده ، کافی است کمی از روغن را روی یک پنبه یا یک پنبه پنبه بریزید. به آرامی روغن را با آرایش روی منطقه مالش دهید. ریمل مژه و ابرو و سایه های دیگر شما باید تمیز و سریع پاک شوند.

 

بعد از استفاده از روغن برای پاک کردن آرایش خود ، ممکن است کمی مانده باقی مانده مشاهده کنید. فقط کافی است روغن را به آرامی به پوست خود ماساژ دهید تا از توانایی های مرطوب کننده آن استفاده کنید.

 

7. مرطوب کننده پوست

روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک ، نوعی اسید چرب است. این درصد بالا (63 درصد) اسید اولئیک است که اجازه می دهد روغن به طور عمیق در پوست جذب شود. اگر دوست دارید از روغن آووکادو برای کمک به لطافت و تسکین پوست بسیار خشک و شکاف خورده استفاده کنید ، تمام آنچه را که نیاز دارید ماساژ کمی در پوست است. این روغن می تواند به ویژه در مناطقی مانند زانوها و آرنج ها که خشک تر از بقیه پوست هستند ، موثر باشد.

 

گزینه دیگر این است که چند قطره روغن آووکادو را با لوسیون مورد علاقه خود مخلوط کنید ، تا توانایی مرطوب کنندگی لوسیون را بهبود بخشد. همچنین می توانید روغن آووکادو را با یک روغن مرطوب کننده دیگر مانند روغن EMU یا روغن تامانو - دو قسمت روغن آووکادو ، یک قسمت روغن دیگر - ترکیب کرده و از آن مخلوط برای نرم و مرطوب ساختن پوست خود استفاده کنید.

 

8. ماسک صورت DIY

مشابه ماسک مو DIY ، می توانید از روغن آووکادو به عنوان یکی از مواد اصلی ماسک صورت DIY استفاده کنید. برای تهیه ماسک صورت مرطوب کننده خود ، یک عدد آووکادوی متوسط ??را له کنید. مقدار کمی روغن آووکادو را هم بزنید تا یک خمیر منسجم ایجاد شود.

 

ماسک را به پوست تمیز بزنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند. با آب گرم بشویید. اگر پوست چربی دارید ، بهتر است پس از استفاده از ماسک صورت ، پوست خود را تمیز کنید.

 

9. کرم تغذیه کننده پوست

چه بخواهید با علائم پیری مبارزه کنید و چه کرم فوق العاده مغذی و مغذی بخواهید ، روغن آووکادو می تواند نقش اصلی را بازی کند. در اینجا نحوه تهیه کرم مناسب برای تغذیه پوست و محافظت در برابر خطوط ریز و چین و چروک وجود دارد.

 

چهار قسمت روغن آووکادو ، دو قسمت روغن نارگیل ، دو قسمت موم ، یک قسمت کره شی و یک مقدار حداقل ویتامین E را ترکیب کنید - می توانید ژل را از یک قرص فشرده کنید - در یک شیشه شیشه کوچک ضد حرارت. ظرف شیشه ای را در یک ظرف آب قرار دهید ، به طوری که آب از کناره های ظرف بیرون بیاید. آب را بگذارید تا پخته شود و مواد را در ظرف مخلوط کنید تا مخلوط شوند.

 

موم ، روغن نارگیل و کره شی باید با هم ذوب شوند. هنگامی که مواد مخلوط و ذوب شدند ، شیشه را از روی حرارت بردارید. بگذارید مخلوط خنک شود تا به صورت خامه غلیظ در آید. در صورت نیاز استفاده کنید.

 

10. کرم برای حلقه های تیره

بسته به علت تیرگی زیر چشم شما ، روغن آووکادو می تواند به حداقل رساندن آنها کمک کند. برخی از انواع سیاهی تیرگی به دلیل نازک شدن پوست با ظهور رگهای خونی در زیر ظاهر می شود. آن رگهای خونی به شکل دایره های بنفش / آبی در زیر چشم ظاهر می شوند.

 

آووکادو منبع بسیار خوبی از ویتامین K است که به دلیل کمک به کوچک شدن رگ های خونی و بهبود گردش خون ، باعث کاهش تیرگی چشم می شود. قابلیت جذب روغن همچنین می تواند به ضخیم شدن پوست زیر چشم کمک کند.

 

روش دیگر استفاده از روغن آووکادو برای بهبود ظاهر سیاهی تیرگی ، ترکیب آن با یک ماده ضد دایره تاریک دیگر مانند کافئین است.

 

می توانید با قرار دادن نوع دیگری روغن با قهوه ، یک کرم زیر چشم درست کنید و سپس آن روغن را با روغن آووکادو رقیق کنید. در اینجا نحوه:

 

حدود 1/2 فنجان قهوه کافئین دار آسیاب شده را در یک ظرف بریزید. روغن بادام را روی زمین ها بریزید تا کاملاً پوشانده و زیر آب برود. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید مخلوط به مدت چند روز شیب دار شود.

 

یک صافی مشبک خوب روی یک لیوان اندازه گیری لیوان قرار دهید ، سپس یک فیلتر قهوه را در صافی قرار دهید. مخلوط قهوه / روغن بادام را روی فیلتر بریزید ، به طوری که روغن در فنجان اندازه گیری صاف شود.

 

حدود یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو را به روغن قهوه بادام کوهی اضافه کنید. خوب مخلوط کنید ، سپس در یک بطری کوچک بریزید. صبح مقدار کمی روغن به ناحیه زیر چشم بمالید تا پف کند و به کمرنگ شدن سیاهی چشم کمک کند.

 

11. روغن ماساژ

روغن آووکادو به دلیل محتوای چربی بالا ، گزینه ای عالی برای استفاده به عنوان روغن ماساژ است. برای تهیه روغن ماساژ خود با استفاده از روغن آووکادو ، حدود 10 قطره از روغن اساسی مورد علاقه خود را با یک اونس روغن آووکادو ترکیب کنید. اگر به دنبال یک روغن ماساژ هستید که به شما کمک کند بعد از یک روز طولانی خود را آرام کنید و آرام شوید ، روغن اساسی اسطوخودوس انتخاب خوبی است. سایر گزینه ها شامل روغنهای ضروری زردچوبه یا زنجبیل برای تسکین درد و اسانس لیمو برای تسکین پوست شما است.

 

12. تقویت کننده رشد مو

اعتقاد بر این است که برخی از انواع گیاهان به تحریک رشد مو کمک می کنند. اگرچه استفاده از این گیاهان طاسی الگوی مردانه و زنانه را برعکس نمی کند ، اما می تواند به بهبود جریان خون در پوست سر کمک کند ، که می تواند بر سرعت رشد موهای شما تأثیر مثبت داشته باشد.

 

چند گیاه که می توانند به رشد مو کمک کنند شامل گل محمدی ، نعناع فلفلی و اسطوخودوس هستند. برای استفاده از داروی گیاهی برای ترغیب موهایتان به رشد ، چند قطره از روغن ضروری گیاهی مورد نظر خود را با یک اونس روغن آووکادو ترکیب کنید. مخلوط روغن را به پوست سر و ریشه مو بمالید و آن را به خوبی ماساژ دهید.

 

نیازی به شستشوی روغن نیست پوست سر شما باید آن را به راحتی جذب کند. اگر احساس می کنید که پوست سر یا موهای شما بیش از حد چرب است ، می توانید بیش از حد آن را با استفاده از آب گرم بشویید.

 

13. پاک کننده صورت

سال ها این فکر این بود که قرار دادن روغن روی پوست ، به خصوص اگر پوست چربی دارید ، فکر بدی است. مردم معتقد بودند که روغن منافذ را مسدود کرده و منجر به شکستگی می شود. با این حال ، امروزه ، مردم اغلب از روغن به عنوان پاک کننده پوست استفاده می کنند ، اما توجه به نحوه واکنش پوست مهم است. گاهی اوقات ، برای کسانی که پوست چرب دارند ، خاصیت نرم کنندگی و وزن روغن آووکادو به خوبی کار نمی کند. در موارد دیگر ، ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما برای صورت خود نیاز دارید.

 

روغن های پاک کننده به از بین بردن آلودگی ها و سایر آلودگی های صورت و پوست کمک می کنند و نسبت به پاک کننده های سنتی که اغلب حاوی سورفاکتانت های تحریک کننده هستند ، نرم تر هستند.

 

در حالی که می توانید روغن های تمیزکننده ای که مخصوص پوست ساخته شده اند را پیدا کنید ، اما تهیه آنها نیز امکان پذیر است. روغن آووکادو به ویژه یک روغن خوب برای استفاده به عنوان پاک کننده صورت است زیرا پوست توانایی جذب بسیار خوبی دارد و همچنین هنگام شکستن خاک و سایر ذرات صورت به خوبی کار می کند. آنتی اکسیدان های روغن همچنین کمی مراقب و محافظت کننده برای پوست هستند.

 

ساده ترین راه استفاده از روغن آووکادو به عنوان پاک کننده استفاده از مقدار کمی از آن روی پارچه دستشویی است. پارچه را به آرامی روی صورت بمالید یا پاک کنید تا روز از بین برود.

 

شما همچنین می توانید معجون پاک کننده خود را با روغن آووکادو ، عسل و صابون کاستیل - مانند Dr. Bronner’s ایجاد کنید. برای این کار ، 1/2 فنجان روغن آووکادو را با دو قاشق غذاخوری صابون کاستیل و سه قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. مقدار کمی از پاک کننده را در پوست مرطوب ماساژ دهید ، سپس آن را بشویید.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی