سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

روغن آرگان به خاطر فواید بسیار آن یکی از محبوب ترین روغن های جهان است. با وجودی که محبوبیت آن روز به روز افزایش می یابد، پیدا کردن نوع خالص و با کیفیت هنوز هم سخت است، و روغن آرگان یکی از گرانترین ترین روغن های طبیعی نیز می کند.
این روغن گران‌بها از میوه درخت آرگان (آرقان) تهیه می‌شود که میوه آن شباهت زیادی به فندق دارد! گرچه این میوه و گیاه ، بومی مراکش و شمال آفریقا است، اما امروزه خرید روغن آرگان در سرتاسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

درختان آرگان در یک منطقه نیمه بیابانی در جنوب غربی مراکش یافت می شوند و مغزهای آرگان را تولید می کنند که از آنها برای تهیه قیمت روغن آرگان استفاده می شود. روغن آرگان به دلیل طعم غنی ، عطر و طعم فوق العاده و فواید بیشمار برای سلامتی در غذاها بسیار محبوب است. نسخه آشپزی به طور معمول کمی برشته شده و شبیه سایر روغن های آجیل مانند کنجد و فندق است. نسخه لوازم آرایشی معمولاً رنگ روشن تری با رایحه ملایم تری دارد و قرن هاست که برای مراقبت طبیعی از پوست ، مراقبت از موهای طبیعی و طب جایگزین استفاده می شود. روغن آرگان به طور سنتی "طلای مایع" نامیده می شود زیرا سرشار از ویتامین A ، E و C ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 6 است که برای سلامت پوست و مو ضروری هستند و برای محافظت در برابر آسیب های محیطی و پیری زودرس استفاده می شود.

 

خواص مفید روغن آرگان

روغن آرگان به طور طبیعی سرشار از ترکیبات زیر است:

 

ویتامین A و C

 

توکوفرول (ویتامین E) - آنتی اکسیدان های طبیعی

 

اسیدهای چرب (در درجه اول اسید لینولئیک امگا 6 و اسید اولئیک)

 

ملاتونین و استرول های گیاهی - آنتی اکسیدان های طبیعی

 

چگونه از روغن آرگان استفاده کنیم؟

از آنجا که می توان آن را به تنهایی یا به عنوان حامل روغن های ضروری استفاده کرد ، روغن آرگان باید جزء اصلی برنامه معمول زیبایی طبیعی شما باشد. در زیر نکاتی درباره نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو ، صورت و بدن آمده است.

 

13 فایده روغن آرگان برای مو ، پوست و بدن

 

رشد مو

روغن آرگان وقتی روی موها و پوست سر مالیده می شود ، به طور طبیعی باعث رشد سریعتر موها می شود. فنول های موجود در روغن به تقویت فولیکول های مو کمک می کند در حالی که آنتی اکسیدان ها تولید سلول را تقویت می کنند و همه آنها منجر به رشد سالم مو می شوند. به سادگی روغن آرگان را به عنوان مرخصی در درمان به سر و روی مژه ها و ابروهای خود بمالید و موها را بلند و ضخیم کنید.

 

درمان شوره سر

روغن آرگان حاوی خواص درمانی بسیاری از جمله اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها است که پوست را عمیقا مرطوب کرده و باعث کاهش خشکی و خارش می شود. چند قطره اسانس ضد باکتریایی مانند روغن درخت چای را مخلوط کرده و مستقیماً برای درمان شوره سر به پوست سر خود بمالید.

 

بافت مو ابریشمی

روغن آرگان معمولاً به عنوان مرخصی در درمان و نرم کننده مو استفاده می شود. این به جدا شدن موها ، افزودن درخشش و ایجاد بافت ابریشمی کمک می کند. چند قطره روی موهای خشک شده با حوله بمالید و برس بزنید تا به طور مساوی برای درمان طبیعی موها پخش شود.

 

مراقبت از رنگ مو

یکی از مزایای منحصر به فرد روغن آرگان توانایی آن در حفظ رنگ طبیعی مو با کاهش تغییر رنگ مو است که توسط عوامل محیطی و پیری ایجاد می شود. روزانه چند قطره به موهای خود اضافه کنید تا رنگ طبیعی موها حفظ شود و کم رنگ شدن آنها کم شود.

 

مرطوب کننده ضد پیری

روغن آرگان که یک روغن طبیعی ضد پیری است ، پوست را آبرسانی ، مرطوب و تغذیه می کند تا خطوط و چین و چروک های پوست را از بین ببرد ، بافت پوست را محکم و محکم کرده و لکه های تیره و رنگدانه ها را کاهش می دهد. هر روز به تنهایی یا با افزودن کرم مرطوب کننده به پوست جوان و درخشان از آن استفاده کنید.

 

درمان چشم

روغن آرگان به عنوان روغن چشم (به معنی دور چشم) می تواند به کاهش پف و التهاب کمک کند. به سادگی چند قطره روی پلک بالا و پایین خود بمالید و به آرامی با حرکت دایره ای ماساژ دهید.

 

مرطوب کننده لب

روغن آرگان از آنجا که سرشار از ویتامین A و E است ، مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی لب ها است. اگر لب های شما ترک خورده یا پوسته پوسته شده است ، روغن آرگان می تواند رطوبت و هیدراتاسیون را برای لب های سالم و نرم به شما بازگرداند. برای یک درمان فوق العاده لب ، یک شبه روی لب های خود بمالید.

 

اصلاح روغن و مومیایی بعد از اصلاح

روغن آرگان را می توان به عنوان روغن اصلاح و مرهم بعد از اصلاح استفاده کرد. قبل از اصلاح ، روغن آرگان را به پوست خود اضافه کنید تا موها نرم شوند ، این امر باعث می شود تراشیدن راحت تر شود و به کاهش شانس بریدن شما کمک می کند. بعد از اصلاح ، روغن را بعنوان مرهم پس از اصلاح بمالید تا به ترمیم هرگونه بریدگی ، صاف شدن پوست و حاوی موهای فرار کمک کند.

 

درمان آکنه

روغن آرگان به عنوان یک درمان آکنه ، یک روغن غیر کومدوژنیک است که به تعادل و خنثی سازی سطح تولید روغن بدون انسداد منافذ کمک می کند. روغن آرگان را به صورت موضعی بمالید و چند قطره روغن ضروری ضد باکتری برای مزایای دیگر مبارزه با آکنه اضافه کنید.

 

درمان پوست خشک

از آنجا که سرشار از ویتامین E ، اسید اولئیک و لینولئیک اسید است ، روغن آرگان یک مرطوب کننده عالی است که پوست های خشک را عمیقا مرطوب و آبرسانی می کند. برخلاف لوسیون ها ، آرگان پوست خشک را از داخل به بیرون برای بافت و ظاهر صاف سالم درمان می کند.

 

درمان اسکار

روغن آرگان سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که با بازسازی سلول های جدید و جلوگیری از تجمع رادیکال های آزاد می تواند از ایجاد اسکار جلوگیری کند. همچنین می تواند به محو شدن اسکارهای موجود و افزایش رنگدانه کمک کند. روزانه برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

 

روغن ناخن و ساقه

کم آبی بدن علت اصلی شکنندگی ناخن ها و خشک شدن کوتیکول های سفت و سخت است. از آنجا که یک مرطوب کننده عالی است ، روغن آرگان می تواند به تقویت ناخن های شما کمک کند ، کوتیکول های شما را نرم کند ، رشد سالم ناخن را تشویق کند و برای سلامت کلی و ظاهر ناخن های شما معجزه کند.

 

رهایی از شرایط عمومی پوست

روغن آرگان به طور طبیعی به تسکین علائم پوستی اگزما ، درماتیت ، پسوریازیس و روزاسه کمک می کند. ویتامین E و خواص ضد التهابی طبیعی به تسکین پوست ، کاهش التهاب و کمک به ترمیم سریع پوست کمک می کند. برای نتیجه بهتر روزانه به مناطق آسیب دیده بمالید.

 

نحوه انتخاب روغن آرگان:

همیشه 100 organic ارگانیک را برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض سموم انتخاب کنید.

 

روغن فشرده سرد را انتخاب کنید ، زیرا این روش استخراج به حفظ یکپارچگی روغن و خواص مفید آن کمک می کند.

 

از ظروف پلاستیکی خودداری کنید و در صورت امکان یک ظرف شیشه ای تیره انتخاب کنید. شیشه تیره از روغن در برابر نور محافظت می کند ، که می تواند بهترین خواص آن را از بین ببرد و تأثیر آن را کمتر کند.

 

روغن آرگان باید کمی کدر باشد. این نشان می دهد که روغن ارگانیک است و تقلبی نیست.

 

روغن آرگان مراکشی دارای رنگ طلایی است ، از این رو به آن لقب "طلای مایع" می دهند. اگر رنگ آن کم رنگ یا بسیار تیره است ، ممکن است روغن آرگان خالص نباشد.

 

آرگان باید تنها عنصر باشد. از روغن هایی که افزودنی یا نگهدارنده دارند خودداری کنید.

 

لینک منبع : دکاموند شیمی