سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

فواید روغن کاج برای سلامتی

درخت کاج یادآور روزهای برفی برای همه ماست. زمانی که دانه های برف روی برگ های سوزنی شکل این درخت می نشیند زیبایی روز برفی را دوچندان می کند. اما درخت کاج فقط برای زیبایی نیست. از تقطیر برگ های سوزنی و خوش عطر این درخت به روغنی می رسیم که آن را قیمت روغن کاج نامیده ایم. امروز در مجموعه دکاموند شیمی با شما هستیم تا روغن این درخت خاطره انگیز و زیبا را با هم بررسی کنیم. قطعا این درخت کاربردهای فراوانی جز عکس گرفتن در کنارش دارد! تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شاید دلیل خوبی وجود داشته باشد که بسیاری از پاک کننده های معمولی خانگی ادعا می کنند "بوی کاج می دهند". این ارتباط با روغن کاج و سلامتی آن به اندازه تپه ها قدیمی است و به خواص ضدعفونی کننده و ضدعفونی کننده روغن مربوط می شود.

 

در حقیقت ، کاج توسط پدر پزشکی غربی ، بقراط ، بسیار مورد احترام قرار گرفت و تأثیر شفابخش قوی آن بر سیستم تنفسی انسان را مورد توجه قرار داد. به طور مشابه ، بومیان آمریکا از سوزن کاج در ملافه برای جلوگیری از ساس و شپش استفاده کردند.

 

به دست آوردن روغنهای ضروری از سوزن درختان کاج ، روغن کاج ، یک کمک درمانی قوی است. شبیه به درخت چای و روغن اکالیپتوس ، عصاره های کاج عوامل قدرتمندی در برابر انواع موجودات مضر هستند و آن را به یک روغن عالی در قفسه دارویی و کابینت تمیزکننده تبدیل می کند.

 

ظرفیت های قدرتمند آن مربوط به سطح بالای فنل ها و ترپن ها ، مواد شیمیایی گیاهی اسیدی است که میکروب ها را دفع کرده و بیماری ها را دفع می کند. [1] همچنین دارای اثر درمانی بر سیستم غدد درون ریز است و بدن را در پاکسازی ناخالصی ها از پوست کمک می کند. هیدروسول کاج یک محرک ایمنی و مقوی بدن است و تعادل کلی روحی و جسمی را افزایش می دهد.

 

8 فایده روغن کاج برای سلامتی

در زیر مزایای برتر روغن کاج برای سلامتی شما آمده است!

 

1. قرمزی و تورم مفصل و عضلات را کاهش می دهد

روغن کاج به دلیل خواص قوی ، در برابر قرمزی و تورم برای افرادی که دچار درد و ناراحتی مفاصل هستند مقاومت می کند. [2 ، 3] که به صورت موضعی استفاده می شود ، همچنین ممکن است به تسکین دردهای کلی عضلانی کمک کند. به حمام گرم یا روغن ماساژ پایه مانند بادام شیرین یا نارگیل اضافه کنید.

 

2. به عنوان یک عامل محرک عمل می کند

روغن ضروری کاج همچنین ممکن است به رفع احتقان کمک کند و به عنوان یک خلط آور عمل می کند و به بدن کمک می کند تا مخاط را تجزیه کرده و آن را از ریه ها خارج کند. همچنین به کاهش بروز عفونت های سینوسی کمک می کند.

 

3. پوست را آرام می کند

روغن کاج به دلیل قابلیت پاک کنندگی قوی ممکن است برای انواع بیماری های پوستی مفید باشد. این شامل پسوریازیس ، آکنه ، جوش ، پای ورزشکار ، اگزما و خارش می شود. به صورت موضعی استفاده می شود ، همچنین می تواند برای درمان پوست سر استفاده شود ، به ویژه در موارد خشکی و شوره.

 

4. عامل ضد ویروسی است

روغن مغز کاج همچنین ممکن است از موجودات مضر از جمله ویروس ها جلوگیری کند. [4] پیروی از رژیم غذایی متعادل و خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C نیز یک راه عالی برای پیشگیری یا کاهش شدت سرماخوردگی است.

 

5. دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی قوی است

از طریق خنثی سازی رادیکال های آزاد ، روغن کاج به ما کمک می کند تا روند تخریب سلولی را کند کرده و در نتیجه روند پیری را کند کنیم. آنتی اکسیدان ها از ما در برابر بیماری های چشمی ، تحلیل ماهیچه ها و بسیاری از اختلالات سیستم عصبی محافظت می کنند. [1]

 

6. آیا برای موجودات مضر سمی است

با استفاده منظم ، روغن کاج ممکن است از ما در برابر بسیاری از انواع موجودات مضر ، از جمله عفونت های مجاری ادراری و عفونت های پوستی محافظت کند. [1 ، 3 ، 4]

 

7. برای آروماتراپی عالی است

روغن کاج از طریق عطر فوق العاده ای که دارد ، بدن و ذهن را تحریک می کند و دارای اثر انرژی زا است. به عنوان یک عطر درمانی ، از آن برای حمایت از خستگی آدرنال و افسردگی خفیف استفاده می شود.

 

8. به عنوان ضد عفونی کننده عمل می کند

این یک ماده تمیز کننده عالی است و می تواند به اسپری ها و خوشبو کننده های اتاق اضافه شود تا جلوه ای پاک کننده و روشن کننده داشته باشد. ضد عفونی کننده های روغن کاج در جلوگیری از بسیاری از میکروب های خانگی از جمله کپک ، اسپور مخمر و E. coli م beثر است. [5]

 

تحقیق در مورد روغن کاج

مطالعات مفید بودن روغن کاج را در تسکین عفونت های برونش نشان داده است. به عنوان یک عامل قوی در برابر موجودات مضر ، می تواند به بدن در مقابله با عفونت ها کمک کند. به عنوان یک ابزار معطر درمانی ، ممکن است برای جلوگیری از عفونت های تنفسی تحتانی مورد استفاده قرار گیرد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از آن برای عفونت های دستگاه تنفسی جامد و م effectiveثر است.

 

هشدارها و عوارض جانبی روغن کاج

روغن کاج

روغن ضروری کاج باید با احتیاط استفاده شود ، زیرا بسیار قوی است. در صورت رقیق نشدن ، ممکن است پوست و غشاهای مخاطی را تحریک کند.

 

استفاده برای روغن کاج ضروری

4 تا 6 قطره اسانس کاج رقیق نشده را به آب گرم حمام اضافه کنید یا در نسبت 50/50 با روغن نارگیل ارگانیک یا روغن زیتون رقیق کنید و برای سوزش تنفسی روی سینه بمالید. همچنین می توانید اسانس را در آب پخش کننده رایحه درمانی به آب اضافه کنید.

 

لینک منبع: https://b2n.ir/g25243