سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

پنج هک برای سلامت پوست

پوست بزرگترین اندام بدن است. وقتی سالم است ، لایه های آن به سختی کار می کنند تا از ما محافظت کنند. اما وقتی آسیب ببیند ، توانایی پوست به عنوان یک مانع موثر مختل می شود. بنابراین ما بهترین راه ها را برای بهبود سلامت پوست برای حمایت از آن در حفظ نقش محافظتی آن پیدا کرده ایم.

 

پوست شما پنجره ای به بدن شماست که داستان زندگی شما را آشکار می کند. از بروز آکنه در دوران نوجوانی گرفته تا درخشندگی درخشان بارداری و لکه های خورشیدی پیری ، هم سن و هم سلامت شما در پوست شما منعکس می شود.

 

پوست عملکردهای زیادی دارد و آن را به عنوان چند وظیفه نهایی بدن انسان تبدیل می کند. مهمترین نقش آن این است که اولین خط دفاعی بین بدن ما و جهان خارج است و از ما در برابر باکتری ها ، ویروس ها و آلودگی ها و مواد شیمیایی که در محل کار و خانه با آنها مواجه می شویم محافظت می کند.

 

پوست دمای بدن را تنظیم می کند ، تعادل مایعات را حفظ می کند و از دست دادن رطوبت را کنترل می کند. همچنین به عنوان یک مانع و ضربه گیر عمل می کند ، احساسات درد را تشخیص می دهد تا ما را از خطر آگاه کند و از ما در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید (UV) محافظت می کند.

 

عوامل زیادی بر پوست شما تأثیر می گذارد. ژنتیک ، پیری ، هورمون ها و شرایطی مانند دیابت از عوامل داخلی هستند که بر پوست تأثیر می گذارند. برخی از این موارد را نمی توانید تحت تأثیر قرار دهید ، اما عوامل خارجی زیادی وجود دارد که می توانید بر آنها تأثیر بگذارید.

 

تأثیرات خارجی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون محافظت و شستشوی مکرر یا آب خیلی داغ می تواند به پوست آسیب برساند. رژیم غذایی ناسالم ، استرس ، کمبود خواب ، ورزش ناکافی ، کم آبی بدن ، سیگار کشیدن و داروهای خاص همگی می توانند بر عملکرد پوست به عنوان یک مانع محافظ موثر تأثیر بگذارند.

 

در اینجا نکات بهداشتی پزشکی نیوز امروز آمده است که به شما کمک می کند چین و چروک ها را از بین ببرید ، درخشندگی درخشانی داشته باشید و پوست خود را در تمام طول سال نرم و نرم نگه دارید.

 

1. رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک صنعت چند میلیارد دلاری به محصولات اختصاص داده شده است که پوست شما را در بهترین حالت نشان می دهد و ادعا می کند با علائم پیری مبارزه می کند. اما مرطوب کننده ها فقط پوست را عمیق می کنند و پیری در سطح سلولی عمیق تر ایجاد می شود.

 

آنچه می خورید به اندازه محصولاتی که روی پوست خود قرار می دهید مهم است. رژیم غذایی شما می تواند سلامت پوست شما را از درون بهبود بخشد ، بنابراین رنگ روشن با خوردن یک رژیم غذایی سالم آغاز می شود.

 

غذاهای سالم برای پوست

در اینجا برخی از غذاهایی وجود دارد که توسط تحقیقات به عنوان سالم بودن پوست شناخته شده اند.

 

انبه حاوی ترکیباتی با خاصیت آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات به محافظت از اجزای پوست مانند کلاژن کمک می کند.

 

گوجه فرنگی دارای خواص پیشگیری از سرطان پوست است. یک مطالعه معتبر در موش ها نشان داد که مصرف روزانه گوجه فرنگی باعث افزایش 50 درصدی تومورهای سرطان پوست پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می شود.

 

تحقیقات نشان داده است که استفاده از رب گوجه فرنگی در وعده های غذایی شما می تواند در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند. پس از 10 هفته ، افرادی که روزانه 40 گرم رب گوجه فرنگی مصرف می کردند 40 درصد کمتر از گروه کنترل دچار آفتاب سوختگی شدند.

 

تصور می شود لیکوپن ، رنگدانه ای که به گوجه فرنگی رنگ قرمز عمیق می دهد ، در محافظت از گوجه فرنگی در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش نقش دارد.

 

روغن زیتون با خطر کمتری برای پیری شدید صورت همراه است-یعنی آسیب تجمعی به پوست که شامل چین و چروک ، لکه های تیره و تغییر رنگ است ، که در نتیجه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید ایجاد می شود.

 

فلاوانولهای کاکائو موجود در شکلات تلخ ممکن است ساختار و عملکرد پوست را بهبود بخشد. دانشمندان دریافتند که فلاوانول های کاکائو باعث کاهش زبری و پوسته پوسته شدن پوست می شود ، آب رسانی به پوست را افزایش می دهد و به دفاع از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

 

چای سبز با بسیاری از فواید پوست ارتباط دارد. ترکیباتی که در چای سبز به نام پلی فنول یافت می شود سلول های در حال مرگ پوست را جوان می کند و این نشان می دهد که ممکن است برای التیام زخم ها یا برخی بیماری های پوستی مفید باشد.

 

به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و شوره سر ، نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده است. لکه هایی از پوست خشک ، پوسته پوسته و قرمز اغلب در این شرایط ظاهر می شوند - معمولاً در نتیجه التهاب و تولید بیش از حد سلول های پوست. چای سبز ممکن است تولید سلول های پوست را کند کرده و التهاب را سرکوب کند.

 

چای سفید دارای خواص ضد سرطانی و ضد پیری است. یک مطالعه نشان می دهد که برخی از مواد موجود در چای سفید ممکن است از پوست در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب سلول های ایمنی محافظت کند.

 

کلم پیچ یکی از بهترین منابع لوتئین و زآگزانتین است. لوتئین و زآگزانتین ممکن است از منبع معتبر در برابر آسیب های ناشی از نور ناشی از نور ، به ویژه در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.

 

امگا 3 موجود در ماهی های چرب ، گردو و تخم کدو یا روغن هایی مانند روغن دانه کتان و روغن ذرت ممکن است از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کند.

 

سویا ممکن است به بهبود چین و چروک پوست پای کلاغ که در گوشه بیرونی چشم در زنان یائسه ظاهر می شود ، کمک کند.

 

هرگز برای محافظت از شما در برابر نور خورشید به غذاها اعتماد نکنید. برای محافظت از خود در برابر نور خورشید ، همیشه از کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید ، بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر به دنبال سایه باشید و لباسی بپوشید که پوست شما را بپوشاند و کلاهی لبه پهن داشته باشید.

رژیم محدود کننده کالری

تحقیقات بر روی موش ها نشان داده است که کاهش کالری دریافتی روند پیری سلولی را کند می کند. این یافته می تواند یک استراتژی ضد پیری برای آزمایش در انسان در آینده باشد.

 

دانشمندان دریافتند که کاهش میزان کالری مصرفی تا 35 درصد بر پیری درون سلول تأثیر می گذارد. کاهش کالری باعث شد که سازندگان پروتئین سلول ، به نام ریبوزوم ، کند شده و روند پیری نیز کند شود.

 

این کاهش سرعت نه تنها تولید ریبوزوم ها را کاهش می دهد ، بلکه به آنها زمان می دهد تا خود را ترمیم کرده و عملکرد خوب بدن را حفظ کنند.

 

منبع معتبر نشان داده است که آلانتوئین-ترکیبی که در بسیاری از کرم های ضد پیری صورت وجود دارد-تأثیر رژیم های محدود کننده کالری را تقلید می کند و طول عمر را بیش از 20 درصد افزایش می دهد. اکسیر زندگی می تواند در کابینت حمام شما پنهان شود.

 

متأسفانه ، این تحقیقات تا کنون فقط در مورد کرم ها انجام شده است. با این حال ، ممکن است در نهایت راه را برای کشف مسیرهای جدید طول عمر در انسان هموار کند.

 

الکل

کاهش مصرف الکل می تواند خطر ابتلا به سرطان های پوستی غیر ملانومی را کاهش دهد. SourceTrusted Source نشان داد که مصرف بیشتر الکل با خطر بالاتری برای ایجاد سرطان سلول پایه و سرطان سلول سنگفرشی پوستی همراه است.

 

محققان دریافتند که با افزایش 10 گرم مصرف الکل در روز ، خطر ابتلا به سرطان سلول پایه 7 درصد و خطر ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی پوستی 11 درصد افزایش می یابد.

 

2. استرس را کنترل کنید

آیا تا به حال توجه کرده اید که درست قبل از یک رویداد مهم ، یک جوش ناخوشایند روی صورت شما ظاهر می شود؟ خوب ، دانشمندان برخی از ارتباطات بین سطح استرس و مشکلات پوستی را شناسایی کرده اند.

 

در مطالعه ای که روی دانشجویان دانشگاه انجام شد ، افرادی که استرس بالایی را تجربه کرده بودند ، بیشتر با مشکلات پوستی مانند:

 

دوش یا حمام 5 تا 10 دقیقه ای در روز بگیرید. شستشوی زیاد می تواند لایه چرب پوست را از بین ببرد و آن را خشک کند.

به جای آب گرم از آب گرم استفاده کنید.

استفاده از صابون های تند را به حداقل برسانید. از پاک کننده ملایم و بدون عطر استفاده کنید.

از برس های اسکراب ساینده ، اسفنج های حمام و دستمال های شستشو که می توانند به سطح پوست آسیب برسانند ، دوری کنید.

پوست مو را به آرامی با یک حوله خشک کنید.

بلافاصله پس از شستشو مرطوب کنید. برای جذب رطوبت ، پماد ، لوسیون و کرم باید ظرف چند دقیقه پس از خشک شدن استفاده شود.

به منظور به حداقل رساندن سوزش ، به جای لوسیون از پماد یا کرم استفاده کنید.

هرگز پوست را خراش ندهید. کمپرس سرد و مرطوب کننده ها باید به کنترل خارش کمک کنند.

لباس های بدون تحریک کننده بپوشید. هنگام پوشیدن لباس های ساخته شده از پشم یا سایر مواد خشن ، زیر آن از ابریشم یا پنبه استفاده کنید.

از مواد شوینده ضد حساسیت استفاده کنید.

از نزدیک شدن بیش از حد به شومینه و سایر منابع حرارتی که باعث خشک شدن پوست می شود خودداری کنید.

در زمستان یک مرطوب کننده را روشن کنید تا رطوبت در لایه بالایی پوست پر شود.

اگر این تغییرات ساده باعث تسکین خشکی پوست نمی شود ، با متخصص پوست خود تماس بگیرید. آنها می توانند درمان هدفمندی برای شکایت پوستی خاص شما ارائه دهند.

4- سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن پوست صورت را پیر می کند منبع معتبر و پوست واقع در سایر نواحی بدن منبع معتمد. سیگار کشیدن رگ های خونی موجود در لایه بیرونی پوست را تنگ می کند که جریان خون را کاهش می دهد و مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز پوست را برای سالم ماندن خسته می کند.

کلاژن و الاستین به پوست قدرت و قابلیت ارتجاعی می بخشد. سیگار کشیدن ممکن است با ایجاد تخریب کلاژن و کاهش تولید کلاژن ، خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست را کاهش دهد.

 

علاوه بر این ، عبارات تکراری که هنگام سیگار کشیدن بیان می شود - مانند جمع کردن لب ها - می تواند باعث ایجاد چین و چروک روی صورت شود.

 

اگر در حال حاضر سیگار می کشید ، بهترین کاری که می توانید برای سلامت پوست خود انجام دهید ترک سیگار است. برای اطلاع از ترک سیگار می توانید از Smokefree.gov ، ابتکار موسسه ملی سرطان (NCI) دیدن کنید.

 

5. زیبایی خود را بخوابید

داشتن خواب راحت ، حلقه های تیره دور چشم را از بین می برد و رنگ پوست شما را بهبود می بخشد ، و از همه بهتر ، رایگان است.

بنیاد ملی خواب به بزرگسالان توصیه می کند که روزانه بین 7 تا 9 ساعت بخوابند. خوابیدن در این مدت می تواند برای سلامتی شما و به ویژه پوست شما مضر باشد.

 

مشخص شده است که کم خوابی مزمن با چاقی ، نقص ایمنی ، دیابت و سرطان ارتباط دارد ، اما تحقیقات نشان داده است که کیفیت خواب نیز می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد پوست و افزایش سن داشته باشد.

 

افرادی که به عنوان افراد کم خواب شناخته می شوند علائم پیری زودرس پوست را افزایش می دهند و توانایی پوست آنها برای ترمیم خود در شب از عوامل استرس زای محیطی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب کاهش می یابد.

 

در طول خواب عمیق ، بدن شما وارد حالت ترمیم می شود و پوست ، ماهیچه ها و سلول های خون و مغز را بازسازی می کند. بدون خواب کافی ، بدن شما قادر به تولید کلاژن جدید نیست. کلاژن از افتادگی پوست شما جلوگیری می کند.

 

سعی کنید یک شب زود بخوابید و 7 ساعت کامل بخوابید تا بهترین ظاهر خود را داشته باشید.

 

حفظ سلامت و جوانی پوست لزوماً به معنای شکستن بانک با خرید کرم ها و لوسیون های گران قیمت نیست. با رعایت این مراحل ساده ، می توانید پوست کدر و بی روح را درخشان کنید.

 

لینک کوتاه: https://is.gd/VOwgO0