سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

هر آنچه باید در مورد روغن هسته انگور بدانید

انگور همراه با دانه و حتی برگ ها و شیره ی آن از روزگاران قدیم، از درمان های سنتی محسوب می شد. امروزه قیمت روغن هسته انگور ارزش زیادی دارد و برای درمان برخی بیماری ها از آن استفاده می شود. از این روغن هم در پخت و پز و سالاد و هم در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و لوسیون ها بصورت موضعی استفاده می شود. در ادامه ی این مقاله با خواص پرکاربرد آن آشنا می شویم.

احتمالاً روغن انگور را در قفسه سوپرمارکت مشاهده کرده اید ، اما شاید آن را به نفع روغن معروف تر-و ، بیایید قبول کنیم ، روغن زیتون محبوب تر-درست کرده اید. روغن انگور قطعاً توجه شما را به خود جلب می کند ، زیرا بسیار متنوع ، دارای قیمت مناسب است و طعم سایر مواد تشکیل دهنده یک غذا را تحت الشعاع قرار نمی دهد. اکثر روغن های انگور از فرانسه ، ایتالیا یا سوئیس تهیه می شوند که منابع کمی از آنها در ایالات متحده وجود دارد. و یک بطری 17 اونسی معمولاً زیر 10 دلار قیمت دارد.

 

روغن هسته انگور چیست؟

روغن دانه انگور از - شما حدس زده اید - از هسته انگور می آید. دانه های ریز داخل انواع خاصی از انگور را می توان فشرده کرد ، اما مایع استخراج شده ، که محصول جانبی شراب سازی است ، معمولاً مزه انگور یا شراب ندارد. در حقیقت ، روغن انگور از نظر طعم شگفت آور خنثی است. این روغن هیچ طعم گلی یا آجیلی ندارد که در بسیاری از روغن های دیگر پیدا می کنید ، بنابراین احتمالاً از آن برای نمک زدن بر روی پیتزای خارج از فر یا نان در ساعت کوکتل استفاده نمی کنید.

 

چرا جزء اصلی آشپزی است؟

از طرف دیگر ، طعم بی عارضه و تمیز روغن هسته انگور آن را به یک MVP همه جانبه در آشپزخانه تبدیل می کند و طعم هر چیزی را که با آن می پزید می درخشد. این در وینایگرت ها عالی است ، به ویژه آنهایی که شامل گیاهان و/یا مقادیر کمی روغن های گران قیمت تر هستند. یکی دیگر از دلایلی که روغن انگور می تواند به عنوان گزینه جدید شما انتخاب شود: دارای نقطه دود نسبتاً بالایی است ، به این معنی که می توانید آن را نسبتاً گرم کنید (425 درجه ، که تقریباً دمایی است که یک تابه هنگام قرار دادن روی حرارت متوسط ??بالا قرار می دهد) ، بنابراین غذا خوب و ترد می شود بدون این که نگران باشید روغن می سوزد و طعم تندی می گیرد (و نه گازهای سمی یا رادیکال های آزاد مضر آزاد می کند). روغن انگور از تفت دادن با حرارت بالا گرفته تا سرخ کردن تا پخت ، یک روغن عالی روزانه است. این به ویژه در سس ماکارونی ، سوپ و سس مفید است. و می توانید از آن به عنوان جایگزین روغن زیتون در آشپزی استفاده کنید. باید تا شش ماه در یک مکان تاریک و خنک یا در یخچال نگهداری شود.

 

آیا روغن هسته انگور سالم است؟

Vanessa Risseto ، MS ، RD ، CDN می گوید: "روغن هسته انگور سالم است - اگر بخواهیم آن را با روغن زیتون مقایسه کنیم ، روغن هسته انگور 120 کالری و 13.6 گرم چربی است که در آن روغن زیتون 119 کالری و 13.5 گرم چربی در هر قاشق غذاخوری است." به "بنابراین ، تفاوت ناچیز است." از آنجا که این روغن در دستور العمل ها از سس سالاد گرفته تا غذاهای پخته استفاده می شود ، می توان به راحتی آن را از بین برد. یکی از راه های اطمینان از عدم استفاده بیش از حد از آن ، رعایت اندازه وعده است. او می گوید: "از نظر روغن انگور ، از نظر سلامتی بسیار خوب است." "همیشه به خاطر داشته باشید که حجم روغن باید حدود یک قاشق غذاخوری باقی بماند ، به این ترتیب در مصرف آن زیاده روی نمی کنید."

 

کاهش حساسیت

از آنجا که روغن هسته انگور دارای ترکیباتی است که پوست را مرطوب کرده و التهاب را کاهش می دهد ، این یک درمان امیدوار کننده برای افرادی است که دارای پوست حساس هستند. قرمزی ، خارش و سوزش ناشی از حساسیت پوست ممکن است با لوسیون یا کرم روغن هسته انگور تسکین یافته و محافظت شود.

 

 پوست حساس چیست؟

آیا به آکنه کمک می کند؟

آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ روی سطح پوست است. منافذ پوست ما ممکن است با خاک یا باکتری مسدود شود و منجر به بروز آکنه شود. روغن هسته انگور دارای خواص ضد میکروبی است ، به این معنی که می تواند باکتری ها را از بین ببرد. در حالی که هیچ مطالعه ای در مقیاس بزرگ وجود ندارد که ارتباط بین روغن هسته انگور و پیشگیری از آکنه را اثبات کند ، ممکن است ارزش یکبار امتحان را داشته باشد.

 

خطرات

در حالی که روغن هسته انگور طبیعی و بی خطر است ، به دلیل نحوه استخراج آن خطرات احتمالی وجود دارد. اکثر متخصصان توصیه می کنند از روغن هسته انگور استفاده کنید که تحت فشار سرد قرار گرفته است زیرا این فرآیند شامل هیچ گونه مواد شیمیایی نمی شود.

 

بیشتر فرآورده های روغن هسته انگور در قفسه های فروشگاه با استفاده از یک ماده شیمیایی مانند هگزان استخراج شده است. این فرآیند استخراج را آسان تر و ارزان تر می کند اما هگزان به عنوان نوروتوکسین طبقه بندی می شود.

 

مشخص نیست چه مقدار از مواد شیمیایی در محصولات روغن انگور وجود دارد ، بنابراین تا جایی که می توانید به دنبال گزینه های فشرده سرد باشید. روغن هسته انگور را می توان با استفاده از گرما استخراج کرد ، اما این فرآیند ممکن است هر یک از خواص مفید آن را غیرفعال کند.

 

مرطوب کننده

به دلیل ترکیب اسیدهای چرب ، روغن هسته انگور یک روغن فوق العاده آبرسان برای پوست ما است. اگر تمایل به خشکی پوست دارید ، مخصوصاً در فصل زمستان ، پس از دوش گرفتن یا شستن دست ها از یک مرطوب کننده روغن انگور استفاده کنید تا یک لایه محافظ ایجاد شود.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی