سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

لایه برداری پوست بدن


یک برس با موی طبیعی بخرید: برای لایه برداری بدن در خارج از حمام شما به یک برس مناسب با الیاف طبیعی که دسته بلندی داشته باشد و با آن بتوانید به پشت بدن هم دسترسی داشته باشید نیاز دارید. این برس‌ها را می‌توانید از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم مراقبت پوست تهیه کنید. برای این کار ابتدا از پاها شروع کنید و به تدریج به قسمت‌های بالای بدن برسید و در انتها پشت بدن را برس بکشید. همیشه با حرکات دورانی و در قسمت کوچکی از پوست برس بکشید و سپس سراغ قسمت بعدی بروید


یک لیف گیاهی یا دستکش مخصوص لایه‌برداری از داروخانه‌ها تهیه کنید: برای لایه‌برداری در حمام شما به یک لیف گیاهی مخصوص این کار که از اسفنج طبیعی تهیه شده است نیاز دارید. این لیف را برای صورت استفاده نکنید.

 


اسکراب مخصوص لایه‌برداری تهیه کنید: اسکراب مخصوص بدن را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید. این اسکراب‌ها حاوی شکر، نمک یا نوع دیگری از مواد لایه بردار هستند. پس از آن که بدن شما در حمام با آب ولرم (و نه داغ) کاملا خیس شد با لیف ماده اسکراب را روی پوست مرطوب بدن بکشید تا به خوبی لایه برداری شود. این ما را بسته به نوع پوست خود و میزان حساسیت آن هر سه تا هفت روز یکبار تکرار کنید.

 

لایه برداری صورت برای پوست‌های حساس

یک پاک کننده ملایم برای مصرف روزانه تهیه کنید: پوست‌های حساس واکنش مناسبی به اسکراب یا پاک کننده‌های اسیدی نمی‌دهند و بهتر است قبل از استفاده از هر گونه پاک کننده روی تمام صورت آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر واکنشی مشاهده نکردید آن را استفاده کنید.


صورت خود را با آب ولرم خیس کنید: یک حوله نرم را زیرشیر آب گرم بگیرید تا خیس شود، آب اضافی آن را بگیرید سپس آن را به مدت یک تا دو دقیقه روی صورت خود بگذارید، این کار باعث می‌شود روزنه‌های پوست باز شده و لایه‌برداری ساده‌تر انجام شود.

 

 

 


مقدار کمی از پاک کننده را روی یک حوله نرم بریزید: مقدار کمی از شوینده غیرصابونی یا پاک کننده ملایم خود را روی حوله مرطوب بریزید. اگر پاک کننده جامد استفاده می‌کنید آن را وسط حوله بمالید. برخی از پاک کننده‌ها تولید کف می‌کنند و برخی بدون کف هستند.


حوله را با حرکات دورانی روی صورت بکشید: حال حوله را که به پاک کننده آغشته شده است با حرکات دورانی روی صورت خود بمالید. از بینی شروع کنید سپس به پیشانی بروید و بقیه صورت را نیز لایه برداری کنید. این کار را با فشار زیاد انجام ندهید، یک فشار ملایم و سطحی کافی است.


صورت خود را آبکشی کنید: صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید تا همه مواد پاک کننده از سطح آن زدوده شود سپس با حوله و با حرکات ضربه‌ای و نه مالشی آن را خشک کنید.


بلافاصله پس از لایه‌برداری کرم مرطوب کننده بزنید: پس از انجام لایه برداری ممکن است کمی احساس قرمزی روی پوست خود داشته باشید که پس از چند ساعت برطرف خواهد شد. اگر این قرمزی زیاد طول می‌کشد بهتر است لایه برداری را قبل از خواب انجام دهید تا زمان کافی برای رفع التهاب وجود داشته باشد. اگر پوست شما خشک و حساس است پنج دقیقه قبل از لایه برداری یک لایه مرطوب کننده قوی روی صورت خود بزنید.

لینک کوتاه 


https://is.gd/WrUw2r