سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 

1. یخ را روی جوش بمالید:

 

اولین قدم برای آرام کردن یک جوش عصبانی و دردناک استفاده از یخ است. مقداری یخ را در یک پارچه بپیچید و هر بار 3 تا 4 دقیقه آن را روی ناحیه ملتهب فشار دهید

. اگر یخ خیلی سریع آب می شود، قبل از پیچیدن در پارچه، چند مکعب را در یک کیسه ساندویچ پلاستیکی بیندازید. چندین بار در طول روز برای تسکین پوست و کاهش تورم این کار را تکرار کنید.


2. خمیری از آسپرین له شده را روی جوش بمالید

 

آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که در از بین بردن چربی اضافی و پوست مرده بسیار موثر است.

 یک یا دو قرص آسپرین را له کنید و با چند قطره آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را مستقیماً روی جوش بمالید. این باید تورم و قرمزی را کاهش دهد و همچنین درد را کاهش دهد. بگذارید خمیر به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم کاملاً بشویید.


3. از یک درمان بدون نسخه آکنه استفاده کنید

 

هنگام انتخاب یک محصول خارج از قفسه، می توانید با جستجوی دو ماده مهم موجود در بسیاری از داروهای آکنه بدون نسخه، انتخاب ها را محدود کنید. اسید سالیسیلیک، که در بالا ذکر شد، یکی از این موارد است.

 ماده مهم دیگری که باید به دنبال آن باشید، بنزوئیل پراکسید است.

 بنزوئیل پراکسید علاوه بر کاهش چربی و از بین بردن سلول های مرده پوست، به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش نیز کمک می کند. در حالی که هر دوی این مواد بی‌خطر هستند و به روش‌های مشابهی کار می‌کنند، محصولی که انتخاب می‌کنید و تعداد دفعات استفاده از آن به عوامل منحصر به فرد پوست شما بستگی دارد .

 

و یک کلمه احتیاط: هم اسید سالیسیلیک و هم بنزوئیل پراکسید اثر خشک کنندگی دارند. استفاده بیش از حد از این محصولات یا استفاده از آنها در ترکیب با برخی محصولات دیگر، می تواند پوست را تحریک کند .

 فقط آماده سازی حاوی 0.5 تا 2? اسید سالیسیلیک توصیه می شود. علاوه بر این، هنگام استفاده از بنزوئیل پراکسید، قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید محدود شود. این به معنی تخت برنزه کردن نیز هست. هنگام امتحان کردن هر محصول جدیدی به آرامی پیش بروید و از استفاده بیش از حد نیاز خودداری کنید.

 



4. برای پنهان کردن جوش ها از آرایش با اسید سالیسیلیک استفاده کنید

 

ما نمی توانیم فقط در داخل خود پنهان شویم زیرا جوش داریم. خوشبختانه، چندین محصول آرایشی موجود است که می تواند به ما کمک کند تا با خیال راحت لکه ها را بپوشانیم و همزمان با آنها مبارزه کنیم. مانند درمان های آکنه ذکر شده در بالا، چند کلمه کلیدی وجود دارد که باید در برچسب روی محصولاتی مانند کرم پودر، پودر صورت و کانسیلرها جستجو کنید.

مواد تشکیل دهنده آرایش برای پوست های مستعد آکنه: آرایش برای پوست های مستعد آکنه معمولا حاوی مواد مشابهی است که در درمان های بدون نسخه وجود دارد. یکی از رایج ترین آنها اسید سالیسیلیک است. فونداسیون های ضد آکنه با اسید سالیسیلیک پوششی طبیعی برای جوش های شما ارائه می دهد و در عین حال آکنه های موجود را درمان می کند و از شیوع جدید جلوگیری می کند. Neutrogena ، EL F. ،

و Clinique ، تنها چند برند اصلی هستند که این فرمولاسیون ها را ارائه می دهند. سایر مواد متداول که باید به دنبال آن باشید، گوگرد است که مانند اسید سالیسیلیک، چربی را کاهش می دهد و منافذ را باز می کند و اسید هیالورونیک .که با اثر خشک کنندگی سایر مواد مبارزه می کند و رطوبت را در پوست حفظ می کند. با این حال، مانند درمان های لکه بینی، هنگام انتخاب محصولی که باید استفاده کنید، باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. اگر پوست شما در حال حاضر خشک است، ممکن است بخواهید روی محصولاتی تمرکز کنید که بدون خشک کردن پوست شما منافذ را شفاف نگه می دارند.


بهترین اصطلاحی که باید در آرایش ضد آکنه به دنبال آن باشید: در انتخاب آرایش برای پوشاندن جوش ها یا برای شفاف نگه داشتن پوست زمانی که جوش ها از بین رفته اند، یکی از ویژگی هایی که همیشه باید روی برچسب به دنبال آن باشید، غیر کومدوژنیک است . از نظر پزشکی، جوش یک "کمدو (جمع، کومدون)" به معنای مسدود شدن منافذ است. محصولاتی که احتمالا منافذ را مسدود می‌کنند، مانند روغن‌های خاص، «کومدوژنیک» هستند و آنهایی که منافذ را مسدود نمی‌کنند، «غیر کومدوژنیک» هستند. خوشبختانه، با تعداد زیادی محصول برای انتخاب، باید بتوانید محصولی را پیدا کنید که مناسب پوست شما باشد. عبارات دیگری که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از hypoallergenic ، که ممکن است به پوست حساس کمک کند، و برای محصولاتی که قبل از عرضه به بازار توسط متخصصان پوست آزمایش شده اند، "تست بالینی" شده است.

 

5. از ماسک صورت برای آکنه استفاده کنید

 

این روزها ماسک های زیادی در بازار وجود دارد و بسیاری از آنها جوش ها را هدف قرار می دهند . مجدداً، موادی مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید را خواهید دید که با باز کردن منافذ و کاهش التهاب، آکنه را مستقیماً درمان می‌کنند.

 ماده دیگری که به روشی مشابه عمل می کند گوگرد است. گوگرد ممکن است سر کبریت، چشمه‌های آب گرم و بوی تند تخم‌مرغ را به ذهن بیاورد، اما برای درمان جوش‌ها، به‌ویژه شیوع خفیف‌تر، استفاده می‌شود و اغلب در ماسک‌های صورت یافت می‌شود. گوگرد ملایم تر از اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید است و اگر پوست حساسی دارید ممکن است انتخاب بهتری باشد.

 


در انتخاب ماسک صورت برای آکنه، کلمات کلیدی دیگری که باید به آن توجه کنید عبارتند از "لایه برداری" و ضد التهاب. بسته به نوع پوستتان، می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که «آرام‌بخش»، «آب‌رسان»، «تسکین‌دهنده» یا «سم‌زدایی» پوست شما هستند و دارای خواص «آنتی اکسیدانی» یا «ضد باکتری» هستند

. همه ماسک‌های صورت دارای فرمولاسیون‌های متفاوتی هستند که به خنثی کردن اثرات خشکی مواد ضد آکنه کمک می‌کنند و پوست را تسکین می‌دهند. بسیاری از آنها از مواد گیاهی مانند روغن درخت چای یا چای سبز استفاده می کنند که هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.

 

6. برای از بین بردن سریع جوش، کورتیزون تزریق کنید

 

برای جوش‌های بزرگ و ملتهب، درمان‌های بدون نسخه ممکن است به اندازه کافی تاثیر نداشته باشند. در این صورت، بهترین تزریق ممکن است تزریق کورتیزون به طور مستقیم به کیست باشد. تزریق کورتیزون که با یک سوزن بسیار نازک انجام می شود، بافت متورم جوش را منقبض می کند و التهاب را کاهش می دهد و به جوش اجازه می دهد تا بهبود یابد. یک متخصص پوست می تواند این روش را به سرعت و به راحتی انجام دهد و در عرض 24 ساعت شاهد بهبود قابل مشاهده خواهید بود.

لینک کوتاه