سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 

 

 

رشد موهای شما می تواند مانند تماشای خشک شدن رنگ باشد - این یک روند کند و دشوار است. اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که موهای شما به سرعت رشد می کند.

 از نظر فیزیکی امکان تسریع رشد طبیعی مو وجود ندارد و هیچ محصول معجزه آسایی برای رشد مو وجود ندارد، اما راه‌های آسانی برای کمک به رشد مو وجود دارد.

در اینجا ما 9 نکته را نشان می دهیم که به شما کمک می کند تا رشد موهای خود را تحریک کنید و از شکستن آن جلوگیری کنید، به علاوه محصولاتی که به رشد موی سالم کمک می کنند تا تارهای شما تا جایی که ممکن است و در سریع ترین زمان ممکن رشد کنند.

 

مو چگونه رشد می کند؟

 

اول، ارزش درک چگونگی رشد مو را دارد. چهار فاز مختلف وجود دارد. در مرحله آناژن مو رشد می کند، مرحله بعدی مرحله کاتاژن است که در طی آن رشد مو تثبیت می شود. طول این مراحل توسط ژنتیک شما تعیین می شود، به همین دلیل است که برخی از افراد می توانند موهای خود را تا کمر بلند کنند در حالی که برخی دیگر برای عبور از شانه های خود تلاش می کنند!

مرحله تلوژن جایی است که موها می ریزند و در نهایت مرحله خفته وجود دارد که حدود یک تا چهار ماه طول می کشد. 

این عدم فعالیت است که به فولیکول ها اجازه می دهد تا موهای جدید و سالم را بازسازی کنند.

 

نکته 1 رشد مو: از آب داغ اجتناب کنید

 

تمیز نگه داشتن مو و پوست سر برای رشد سالم مو بسیار مهم است، اما آب را گرم نگه دارید زیرا آب داغ می تواند پوست سر و تارهای شما را خشک کند. سعی کنید شامپویی را بر اساس نیاز پوست سر و نوع موی خود انتخاب کنید، زیرا این کار به رشد موهای سالم نیز کمک می کند. خرید کنیدشامپو کراستاز اینجاست.

نکته حرفه ای: مقداری آب سرد بعد از نرم کردن به مهر و موم شدن کوتیکول های روی تارهای شما کمک می کند و به شما اطمینان می دهد که موهای شما تا حد امکان براق به نظر می رسند

 

نکته 2 رشد مو: از پوست سر خود مراقبت کنید

 

هنگام شامپو زدن حتما پوست سر خود را ماساژ دهید. این جریان خون را به فولیکول ها تشویق می کند و اکسیژن و مواد مغذی بسیار مهم را به ریشه رشته های شما می رساند. ماساژ نه تنها به رشد موهای شما کمک می کند، بلکه یک راه آرامش بخش برای گذراندن چند دقیقه است!

 

نکته 3 رشد مو: سالم غذا بخورید

 

با خوردن یک رژیم غذایی سالم از رشد بهینه مو از درون به بیرون حمایت کنید. بیوتین مکملی است که تصور می شود رشد مو را افزایش می دهد، اما آیا می دانستید که می توانید بیوتین را به طور طبیعی در غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، تخم مرغ و مرغ پیدا کنید؟

مو از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین منطقی است که اطمینان حاصل کنید که در هر وعده غذایی مقدار مناسبی را فاکتور می کنید. کمبود پروتئین با ریزش مو مرتبط است، بنابراین غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، ماهی، لبنیات و توفو را هر روز در رژیم غذایی خود قرار دهید.

در نهایت، چربی های خوب باعث می شود فولیکول های شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند. با آووکادو روی نان تست، میان وعده آجیل بخورید یا سالادتان را با روغن زیتون بپاشید

 

نکته 5 رشد مو: مرتباً اصلاح کنید

 

زمانی که می‌خواهید موهایتان را بلند کنید، کوتاه کردن موی منظم ممکن است غیرمعمول به نظر برسد، اما یک کوتاه کردن مو (که در آن آرایشگر فقط موهای ناخواسته را قطع می‌کند) به قوی و سالم شدن موهای شما کمک می‌کند.

هنگامی که انتهای دوشاخه محکم شد، رشته می تواند درست روی شفت شکافته شود. اگر در بالای دوشاخه‌ها قرار نگیرید و آنها را رها کنید تا بدتر شوند، ممکن است در قرار بعدی خود به بیش از چند سانتی‌متر کاهش پیدا کنید

نکته 5 رشد مو: مرتباً اصلاح کنید

زمانی که می‌خواهید موهایتان را بلند کنید، کوتاه کردن موی منظم ممکن است غیرمعمول به نظر برسد، اما یک کوتاه کردن مو (که در آن آرایشگر فقط موهای ناخواسته را قطع می‌کند) به قوی و سالم شدن موهای شما کمک می‌کند.

هنگامی که انتهای دوشاخه محکم شد، رشته می تواند درست روی شفت شکافته شود. اگر در بالای دوشاخه‌ها قرار نگیرید و آنها را رها کنید تا بدتر شوند، ممکن است در قرار بعدی خود به بیش از چند سانتی‌متر کاهش پیدا کنید.

نکته 6 رشد مو: به آرامی برس بزنید

فقط حدود 10 تا 15 درصد از تارهای روی سر شما در مرحله رشد هستند، بنابراین اگر در مسواک زدن بیش از حد مشتاق هستید، ممکن است به طور تصادفی برخی از آن رشته های بسیار مهم مرحله رشد را بیرون بکشید. به آرامی قدم بردارید. همیشه از انتها شروع به برس زدن موهای خود کنید و به سمت ریشه بروید.

 

نکته 7 رشد مو: آرامش خود را حفظ کنید

 

استرس بارها و بارها با ریزش مو مرتبط بوده است . مطمئن شوید که در هفته فعالیت‌های کاهش استرس زیادی را در نظر بگیرید، خواه یک جلسه یوگا، خواندن یک کتاب خوب یا بیرون رفتن در طبیعت برای پیاده‌روی، سطح استرس خود را کنترل کنید می‌تواند به بلند شدن و قوی شدن موهای شما کمک کند

 

نکته 8 رشد مو: روی ابریشم بخوابید

 

همانطور که گفتیم، گره خوردن، دشمن رشد موی سالم است! سعی کنید روبالشی نخی خود را با روبالشی ابریشمی تغییر دهید. پارچه صاف‌تر باعث اصطکاک کمتری بین رشته‌های شما می‌شود و وقتی از خواب بیدار می‌شوید، متوجه گره خوردن کمتری خواهید  شد

 

نکته 9 رشد مو: از روغن ها استفاده کنید

با روغن مو تارها را تغذیه کنید، خشکی را از بین ببرید و درخشندگی را افزایش دهید. بسیاری از روغن‌ها مملو از اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 هستند که در حین رشد رشته‌های شما تغذیه می‌کنند، در حالی که موخوره و گره‌خوردگی را نیز محدود می‌کنند. 

 

لینک کوتاه

yun.ir/dy3h48