سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 

 

وقتی صحبت از دندانپزشکی زیبایی به میان می آید، باندینگ دندان یکی از کم پیچیدگی ترین و راحت ترین راه ها برای دستیابی به نتایج قابل توجه است. پس از درمان باندینگ، نیازی به پیروی از هیچ دستورالعمل دقیق دیگری به جز یک روال بهداشت دهان و دندان نخواهید داشت. 

با این حال، داستان کمی بیشتر است. رزین کامپوزیتی که در باندینگ دندان استفاده می شود به اندازه دندان های طبیعی شما مقاوم نیست و می تواند به مرور زمان فرسوده شود یا در یک بایت صدمه ببیند. سایر خطرات مانند واکنش آلرژیک نادر هستند اما ممکن است. 

بنابراین برای اینکه مطمئن شوید دندان های باند شده شما برای سال های آینده عالی به نظر می رسند، برای اطلاعات و نکاتی در مورد مراقبت از باندینگ دندان به ادامه مطلب مراجعه کنید. 



نادر

تجربه یک واکنش آلرژیک به رزین باندینگ بسیار نادر است، همانطور که عفونت ناشی از یک روش باندینگ دندانی رخ می دهد. عملا تنها راهی که ممکن است عفونت ایجاد شود این است که باندینگ روی یک عفونت از قبل موجود اعمال شود و به رشد در زیر رزین ادامه دهد، در این صورت باید با کانال ریشه یا استخراج درمان شود. 

 

مشترک

سایش و پارگی پیوند شما به مرور زمان اتفاق می افتد. به طور معمول این یک فرآیند تدریجی است که سال ها طول می کشد، اگرچه تراشه ها و سایر آسیب ها ممکن است به طور تصادفی رخ دهند. رنگ‌آمیزی رزین کامپوزیت یکی دیگر از خطرات معمولی است که می‌توان با مراقبت مناسب و تمیز کردن معمول دندان‌ها تا حد زیادی از آن جلوگیری کرد و/یا کاهش داد. 

 

فاز فوری پس از درمان

زمان بهبودی باندینگ دندان یکی از بهترین ویژگی‌های آن است – یکی وجود ندارد! بلافاصله پس از درمان می توانید به طور معمول روز خود را بگذرانید، غذا بخورید، آشامیدید، رانندگی کنید، کار کنید و غیره. 

همانطور که گفته شد، برخی از بیماران ممکن است تا چند روز پس از ویزیت، حساسیت دندانی داشته باشند. در این صورت، صرفاً پرهیز از غذاهای خیلی گرم و خیلی سرد و غذاهای سفت یا ترد، راه ساده ای برای کاهش ناراحتی هنگام غذا خوردن تا زمانی است که برطرف شود. در صورت نیاز، ممکن است از داروهای مسکن بدون نسخه نیز استفاده کنید. 

برای اکثر بیماران، تنها تأثیری که پس از بستن دندان ها متوجه می شوید، احساس متفاوتی در زبان و لب های خود هنگام بستن دهان در ابتدا است. این ممکن است در چند ساعت اول هنگام تطبیق با احساس جدید، بر گفتار شما تأثیر بگذارد، اما این تأثیر نیز کوتاه مدت خواهد بود. 

 

مراقبت بلند مدت

با دندان‌ها و باندینگ دندان‌های خود مهربان باشید و در طول سال‌ها با شما مهربان خواهند بود. در اینجا بایدها و نبایدهای زندگی با باندینگ دندان آورده شده است: 

 

کارهایی که باید انجام دهید:

  • دو بار در روز با مسواک نرم، دستی یا برقی، مسواک بزنید.
  • حداقل یک بار در روز با نخ نخ دندان استفاده کنید، نه با نخ نخ دندان. 
  • ترتیبی دهید که هر شش ماه یکبار برای تمیز کردن روتین به دندانپزشک مراجعه کنید. 
  • اگر در ورزش‌هایی که احتمال ضربه وجود دارد، چه ورزشی تماسی مانند فوتبال و چه ورزشی با خطر تصادف مانند دوچرخه‌سواری، از محافظ دهان استفاده کنید. این ها را می توان بدون نسخه یا به صورت سفارشی توسط دندانپزشک از قالب دندان های شما تهیه کرد.



چیزهایی که باید اجتناب کرد

  • غذاهای مشکل ساز: 
    • غذای سفت یا ترد که می تواند رزین را خرد کند مانند آجیل، آب نبات سفت و چوب شور.
    • غذاهای لکه‌دار دندان مانند چای، شراب قرمز، انواع توت‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی.
    • محصولات لکه بر دندان مانند تنباکو.
    • غذاهای اسیدی که رزین کامپوزیت و مینای دندان را از بین می برند، مانند نوشابه و آب میوه.
  • دهانشویه جایگزین موثری برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست و حتی این سوال واقعی وجود دارد که آیا دهانشویه مبتنی بر الکل با سرطان دهان مرتبط است یا خیر. آنچه مشخص است این است که دهانشویه‌های حاوی اتانول می‌توانند به رزین کامپوزیت باندینگ آسیب برسانند، بنابراین اگر باید از دهان‌شویه استفاده کنید، مطمئن شوید که رزین شما بدون الکل است. 
  • موهای مسواک در انواع نرم، متوسط ??و سخت وجود دارد. برس هایی با موهای سخت و حتی متوسط ??روی چسب کامپوزیت ساینده هستند و نباید استفاده شوند.
  • خمیردندان های ساینده مانند آنهایی که حاوی زغال چوب فعال برای سفید کردن هستند نیز برای استفاده روزمره روی کامپوزیت و مینا بسیار سخت هستند.
  • دندان ها برای غذا ساخته شده اند. فعالیت‌های غیر خوردنی مانند باز کردن بسته‌ها، بیرون زدن بطری‌ها یا برداشتن برچسب‌ها از لباس‌ها به ابزارهایی که برای آن اهداف ساخته شده‌اند را کنار بگذارید. همین قانون در مورد عادات بد رایج مانند جویدن ناخن و جویدن خودکار نیز صدق می کند.  

 

باندینگ چقدر باید ادامه داشته باشد؟

باندینگ دندان معمولاً بین 5 تا 10 سال طول می کشد، اگرچه دقیقاً چه مدت به چند عامل بستگی دارد. ناحیه پیوند در دهان می‌تواند بر مدت زمان ماندگاری درمان تأثیر بگذارد، اگرچه واضح است که هیچ کاری نمی‌توانید در این مورد انجام دهید. 

اما چندین کار وجود دارد که در توان شما برای به حداکثر رساندن عمر پیوند وجود دارد. شما باید به طور مداوم از یک رژیم بهداشتی کامل دندان پیروی کنید. اگر دندان های خود را به هم می سایید، باید از محافظ شب استفاده کنید تا از دندان های خود در برابر اثرات مخرب این رفتار ناخودآگاه محافظت کرده و از آنها محافظت کند. و البته از غذاهایی که در بالا ذکر کردیم اجتناب کنید.

 

لینک کوتاه