سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

چرا باید از روغن آووکادو استفاده کنم؟

 

روغن آووکادو ابزاری عالی برای پخت وعده های غذایی خوش طعم و سالم است. این یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها ، اسیدهای چرب ضروری ، مواد معدنی و ویتامین ها است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که از این میوه خوشمزه برای تسکین و التیام پوست خود استفاده کنید؟ پس در خرید روغن آووکادو شک نکنید

تصور می شود که این روغن جاذب مزایای بی شماری برای پوست شما دارد ، مانند مرطوب کردن دست خشک و یا به عنوان ضد آفتاب طبیعی. می توانید روغن آووکادو را مستقیماً روی پوست خود بمالید یا آن را با محصولات زیبایی مورد علاقه خود مخلوط کنید.

آیا استفاده از روغن آووکادو بر روی پوست من فوایدی دارد؟

آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی موجود در روغن آووکادو به پوست شما کمک می کند تا صاف ، قوی و الاستیک بماند. شما می توانید روغن آووکادو را در هر فروشگاه مواد غذایی و بهداشتی خریداری کرده و از آن استفاده کنید:

  • پوست خارش دار را آرام کنید
  • بهبود پوست شکاف خورده
  • پوست خشک را دوباره پر کنید
  • پوست را آبرسانی و مرطوب کنید
  • پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کنید
  • محافظت در برابر آسیب های پوستی

برخی ممکن است از روغن آووکادو به عنوان یک روغن اساسی یاد کنند ، اما این کاملاً دقیق نیست. روغن آووکادو غلیظ و سبز رنگ در واقع یک روغن حامل محسوب می شود.

روغنهای اساسی روغنهای روان کننده بسیار غلیظی هستند که از قسمتهای معطر گیاه مانند ریشه یا برگها تقطیر می شوند. روغن های حامل از دانه ها ، آجیل ها یا سایر قسمتهای چرب میوه فشرده می شوند و برای کمک به رقیق شدن روغنهای اساسی مورد استفاده قرار می گیرند. روغنهای اساسی تبخیر می شوند و رایحه های قوی دارند ، در حالی که روغنهای حامل اینگونه نیستند.

مزایای اصلی روغن آووکادو تسکین و افزودن رطوبت است ، بنابراین اگر پوست چربی دارید ، به خوبی کار نخواهد کرد. استفاده از روغن آووکادو چربی زیادی را پشت سر نمی گذارد.

Big picture

آنچه تحقیق می گوید

محققان مستند کرده اند که چگونه روغن های طبیعی مانند روغن آووکادو می توانند برای پوست شما مفید باشند. این کار چه شما به تنهایی از روغن آووکادو استفاده کنید و چه آن را با ماده دیگری مانند کرم پوستی مورد علاقه خود ترکیب کنید.

کاروتن بتا ، پروتئین ، لسیتین ، اسیدهای چرب و ویتامین های A ، D و E موجود در روغن آووکادو به مرطوب سازی و محافظت از پوست در برابر آسیب رساندن اشعه UV و همچنین متابولیسم کلاژن را افزایش دهیدمنبع مورد اعتماد. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که یک کرم موضعی پوست متشکل از روغن آووکادو ، درخت چای ، EMU و جوجوبا اثرات ضد میکروبی مثبتی دارد.

روغن آووکادو همچنین ممکن است به بهبود زخم ها کمک کند. آمطالعه سال 2013 منبع مورد اعتماددریافت که اسید لینولئیک ، اسید اولئیک و سایر اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در روغن آووکادو می توانند بهبود زخم را تسریع کنند.

نتایج فوق از مطالعات حیوانی حاصل می شود. برای بررسی این تأثیرات روغن آووکادو بر روی افراد ، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

برخی شواهد نشان می دهد که روغن آووکادو می تواند به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس پلاک ، یک بیماری خودایمنی مزمن که باعث ایجاد لکه های ضخیم ، پوسته پوسته و قرمز روی پوست می شود ، کمک کند. یک مطالعه 2001منبع مورد اعتماددریافت که روغن آووکادو مخلوط در کرم ویتامین B-12 می تواند علائم پسوریازیس را برای مدت طولانی تری نسبت به درمان سنتی ویتامین D-3 کاهش دهد. محققان نظریه پردازی می کنند که می توان از یک کرم ویتامین B-12 حاوی روغن آووکادو به عنوان یک درمان گرمسیری طولانی مدت برای پسوریازیس استفاده کرد.

Big picture

نحوه استفاده از روغن آووکادو بر روی پوست شما

شما می توانید به روش های مختلفی از روغن آووکادو در برنامه مراقبت از پوست خود استفاده کنید. می توانید روغن را روی پوست خود ماساژ دهید ، آن را مانند ماسک روی صورت خود بمالید یا آن را به لوسیون زیر دوش خود اضافه کنید. می تواند هر روز یا چند بار در ماه بدون هیچ گونه عوارض جانبی استفاده شود. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ سعی کنید از روغن آووکادو به روش های زیر استفاده کنید:

  • به عنوان لوسیون برای پوست شکاف خورده : بعد از استحمام مقدار کافی روغن آووکادو را به پوست خود ماساژ دهید. می توانید از روغن آووکادو به تنهایی استفاده کنید ، یا چند قطره به یکی از لوسیون های بدن روزمره خود اضافه کنید.
  • به عنوان مرطوب کننده روغن صورت : 2/3 بطری 1 اونسی را با روغن آووکادو پر کنید. روغن مغذی دیگری مانند tamanu یا emu انتخاب کنید و از آن برای پر کردن یک سوم آخر بطری استفاده کنید. سه تا چهار قطره از روغن ضروری مورد علاقه خود مانند اسطوخودوس یا گلاب اضافه کنید. روی کلاه را بچرخانید و خوب تکان دهید.

کمی از روغن خانگی خود را کف دست خود بریزید ، انگشتان خود را درون روغن بمالید و آن را به صورت خود بمالید. همچنین می توانید از روغن به عنوان مرطوب کننده دست استفاده کنید. اگر بطری را از نور خورشید دور نگه دارید ، روغن می تواند تا یک سال دوام بیاورد.

  • به عنوان ماسک صورت خانگی: یک آووکادو رسیده را به صورت مکعب برش دهید و مقدار کمی روغن آووکادو به آن اضافه کنید. با چنگال یا قاشق آن را به صورت خمیر یکدست درآورید. خمیر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه خودش را بگیرد. بسته به نوع پوست خود می توانید ماسک آووکادو را با آب گرم یا پاک کننده صورت بشویید.
  • به عنوان یک کرم طبیعی ضد پیری پوست: 1/4 فنجان روغن آووکادو را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، 2 قاشق غذاخوری موم ، 1/2 قاشق چای خوری روغن ویتامین E و 1 قاشق غذاخوری کره شی در یک شیشه شیشه مخلوط کنید. شیشه را بدون درپوش آن در قابلمه ای پر از حدود چهار اینچ آب قرار دهید. بگذارید دم بکشد. با ذوب شدن مواد ، مواد را هم بزنید. بعد از ذوب شدن ، خامه را در ظرف شیشه ای کوچکتر بریزید و بگذارید تا جایی بماند تا مخلوط سفت شود. درب ظرف را گذاشته و کرم را در جای خنک نگهداری کنید.
Big picture

خطرات و هشدارها

 

مطالعات در مورد عوارض جانبی روغن آووکادو کم است. همانند هر محصولی ، بهتر است ابتدا آزمایش پچ را روی پوست خود انجام دهید تا آلرژی را کنار بگذارید.

 

برای انجام این کار ، روغن را به اندازه یک سکه به داخل ساعد خود بمالید. اگر ظرف 24 ساعت هیچ تحریک یا التهابی را تجربه نکردید ، استفاده از روغن باید برای شما بی خطر باشد.

اگر به آووکادو حساسیت دارید ، قبل از استفاده از روغن آووکادو با پزشک خود مشورت کنید.

 

لینک منبع: smore.com