سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 

 

 

 

 

 

آیا روتین مراقبت از پوست شما واقعاً پوست شما را بدتر می کند؟ ما از دکتر دیوید لورتشر، متخصص پوست، پنج اشتباه رایجی که مردان در مراقبت از پوست روزانه انجام می دهند، پرسیدیم . به علاوه توصیه های او در مورد چگونگی رفع آنها با روال صحیح مراقبت از پوست !

 

1. تحت پاکسازی، مخصوصاً زمانی که ریش دارید.

مشکل: تمیز نکردن پوست به اندازه کافی

هنگام گذاشتن ریش، بقایای محصولات استفاده شده روی صورت می تواند در ریش جمع شود و قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند پوست را تحریک کند . عدم پاکسازی ممکن است منجر به تجمع سلول های مرده پوست شود.

 

راه حل: پاک کننده و لایه برداری ملایم

توصیه می کنم صبح و شب پوست صورت را با آب و شاید یک پاک کننده ملایم بشویید.

اسکراب های لایه بردار از یک ماده ساینده برای صاف کردن و جلا دادن پوست استفاده می کنند و سلول های مرده پوست را از بین می برند. لایه برداری می تواند فرآیند تجدید طبیعی پوست را آغاز کند و سلول های جدید جوان تر پوست را آشکار کند.

 

این به پوست شما کمک می کند تا سالم تر به نظر برسد، رنگ پوست یکنواخت تر و شاید بافتی صاف تر داشته باشد.

لایه برداری فیزیکی همچنین می تواند اثرات سایر محصولات مراقبت از پوست را با کاهش سد سلول های مرده پوست، و امکان نفوذ بهتر به پوست را افزایش دهد.

 

 

 

توجه داشته باشید که لایه برداری به راحتی زیاده روی می شود. ظاهر «براق اما نه چرب»، قرمزی، سفت شدن و خشکی ممکن است نشانه‌ای از زیاده‌روی در آن باشد

 

2. شما اشتباه اصلاح می کنید!

مشکل: رشد موهای زائد ناشی از اصلاح

موهایی که پس از اصلاح دوباره رشد می‌کنند ممکن است از پوست خارج نشوند، در داخل فولیکول‌ها فر شوند و رشد کنند. این برجستگی های تیغ ممکن است باعث التهاب و تشدید بیشتر جوش ها شوند.

راه حل: روال اصلاح خود را بهبود بخشید

ترکیبات ضد آکنه مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، ترتینوئین، آزلائیک اسید و/یا کلیندامایسین ممکن است برای کسانی که از تحریک و جوش های زیر رشد مو رنج می برند مفید باشند.

 

3. پاکسازی بعد از تمرین نیست.

مشکل: عرق ایجاد یک محیط گرم و مرطوب 

 

 

 

محرک های بروز آکنه به نوع پوست خاص، سطح فعالیت، قرار گرفتن در معرض و آب و هوا بستگی دارد که می تواند محیطی را برای تکثیر باکتری های ناخواسته ایجاد کند.

راه حل: شستشوی سریع بعد از ورزش

یک محیط گرم و مرطوب (مانند محیطی که بعد از ورزش روی پشت یا صورت عرق کرده دیده می شود) محیط ایده آلی برای تکثیر باکتری ها است که به آکنه التهابی کمک می کند.

 

4. استفاده از محصولات تحریک کننده مو.

مشکل: محصولات مو باعث تحریک پوست می شوند

محصولات مو می توانند با 1) افزایش تمایل به مسدود شدن منافذ در برخی از انواع پوست، و 2) با ایجاد التهاب در پوست، که می تواند باعث بروز آکنه شود، پوست را ترک یا تحریک کند.

 


 

5. تعویض نکردن روبالشی

مشکل: گذاشتن روبالشی برای مدت طولانی

عوامل محلی ممکن است بر ایجاد جوش های آکنه تأثیر بگذارد. این عوامل ممکن است شامل نگه داشتن گوشی، خوابیدن با گونه روی دست، لمس اغلب صورت هر چیزی که شامل افزایش تعریق/رطوبت و اصطکاک/انسداد باشد ممکن است خطر جوش را افزایش دهد. 

 

لینک کوتاه 

 


 

yun.ir/c52329