سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

وقتی می گوییم غذای سالم اولین چیزی است که به ذهن شما خطور می کند چیست؟ یا ، چه پاسخی می گیرید وقتی از آن دوست / مشهور درباره راز پشت پوست درخشان و زرق و برق دار او می پرسید؟ مقدار زیادی میوه تازه؟

خوب ، از زمان بسیار قدیم ، ما به اندازه کافی در مورد مزایای میوه ها برای سلامتی و پوست خود شنیده ایم. از این رو ، در این پست ، ما تصمیم گرفته ایم 21 میوه برتر را که باید برای دستیابی به بهترین نسخه پوست خود مصرف کنید ، لیست کنیم.

میوه هایی که روزانه برای درخشش پوست می خورند

1. پرتقال

مصرف روزانه ویتامین C برای پوست های درخشان اجباری است. روغن های طبیعی موجود در پرتقال پوست شما را مرطوب نگه می دارد و باعث می شود چاق به نظر برسد.

ویتامین C شناخته شده است که به تولید کلاژن کمک می کند ، که پوست شما را محکم نگه می دارد و علائم پیری را کاهش می دهد (1) (2). پرتقال با سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ، به مبارزه با رادیکال های آزاد بدن کمک می کند و آسیب DNA را به حداقل می رساند. این امر پیری زودرس را کند می کند.

نحوه استفاده در رژیم شما

هر روز نصف پرتقال بخورید.

حتی می توانید آب پرتقال تازه فشرده شده را نیز مصرف کنید. در صورت داشتن زخم در معده ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یا بیماری التهابی روده (IBD) از پالپ خودداری کنید.

می توانید یک اسموتی پرتقال خوشمزه درست کنید یا آن را به سالاد خود اضافه کنید.

ب- برای رنگدانه سازی

 

آب پرتقال ساده و تازه فشرده شده را به لکه های رنگدانه خود بمالید.

C. برای پوست چرب

3 قاشق غذاخوری آب پرتقال را با 1 قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. یک مقدار زردچوبه به همراه 2 قاشق غذاخوری آرد گرم به مخلوط اضافه کنید. آن را به صورت بسته استفاده کنید و بگذارید تا خشک شود (حدود 15 دقیقه). کاملاً با آب ولرم یا سرد بشویید.

D. برای پوست خشک

3 قاشق غذاخوری آب پرتقال را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. نصف قاشق چایخوری شیر را بهمراه کمی پیمانه زردچوبه و یک قاشق چای خوری عسل به این مخلوط اضافه کنید. آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.

2. پاپایا

پاپایا Carica یا همانطور که اکثر ما "پاپایا" می نامیم ، یک ماده مرطوب کننده طبیعی است که به شما کمک می کند هنگام استفاده موضعی از پوست شما مرطوب و نرم شود.

این میوه سرشار از ویتامین A ، C و B می تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد. پاپایا همچنین می تواند سیستم هضم شما را بهبود بخشد و از یبوست جلوگیری کند. این به نوبه خود به پاکسازی پوست کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که این میوه همچنین می تواند روند بهبود زخم را تسریع کند (3).

نحوه استفاده

A. در رژیم شما

به عنوان بخشی از صبحانه خود صبح ها یک کاسه پاپایا بخورید.

اسموتی های پاپایا نیز گزینه خوبی است. مخلوط کردن میوه با مقداری آبلیمو نوشیدنی خوشمزه ای را ایجاد می کند.

ب. برای پوست صاف

چند قطعه پاپایا را در یک کاسه له کرده و روی پوست خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند.

ج- برای کاهش رنگدانه ها

چند تکه پاپایا را له کرده و با آب لیمو مخلوط کنید. کمی زردچوبه اضافه کنید. به ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از 10 دقیقه بشویید.

D. برای مرطوب کردن قسمتهای خشک پوست

پاپایای له شده را با نصف قاشق چای خوری روغن بادام مخلوط کرده و به ناحیه آسیب دیده بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

E. اسکراب پاپایا

پاپایای له شده را با 1 قاشق چایخوری پوست پرتقال مخلوط کنید. اگر پوست چربی دارید ، یک قاشق غذاخوری گل محمدی به این مخلوط اضافه کنید. اگر پوست شما خشک است می توانید از عسل استفاده کنید.

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/h53330