سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

 

 انواع خاصی از تحریک پوست سر، مانند ماساژ پوست سر ، می‌تواند رشد مو را تقویت کند، و برس زدن مناسب می‌تواند روغن‌ها را از پوست سر به پایین در سراسر مو پخش کند، فواید آن چندان فراتر نمی‌رود. در واقع، تحقیقات نشان داده است که مسواک زدن بیش از حد می تواند در واقع ریزش مو را تسریع کند.



اما کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم برای محافظت، تغذیه و حالت دادن به موهایمان انجام دهیم تا در هنگام خواب از آن مراقبت کنیم - و صبح‌ها کمی قابل کنترل‌تر کنیم.


کارهایی که نباید قبل از خواب با موهای خود انجام دهید

به همان اندازه مهم است که بدانید برای حفظ سلامت موهای خود چه کاری انجام دهید، دانستن اینکه چه کاری را نباید انجام دهید. اگر ناخواسته اقداماتی را انجام دهید که به آن آسیب می زند، کار کردن به سمت یال شکوفا ضایع به نظر می رسد. سعی کنید بیشتر مراقب راهنمایی های متخصص زیر باشید:

1. از درمان های خود سوء استفاده نکنید
یکی از اشتباهات رایج این است که برخی از درمان های مو را یک شبه روی موهای خود بگذارید. به طور خاص، در هنگام خواب، درمان های پروتئینی با شدت بالا را روی پوست سر خود بگذارید، زیرا این شدت در واقع می تواند بسیار شدید باشد.


«همیشه باید قبل از اینکه هر گونه درمانی را برای مدت طولانی روی آن بگذارید، به دستورالعمل‌های سازنده توجه کنید.» روگری همچنین خاطرنشان می‌کند که فقط به این دلیل که می‌توانید از یک محصول برای ساعات طولانی استفاده کنید، لزوماً به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. 

باقی گذاشتن نرم کننده شستشوی پوست سر برای مدت طولانی - مانند یک شب - نیز توصیه نمی شود. آدکویا توضیح می دهد که انجام این کار می تواند فولیکول های مو را پس از شستشو خشک کند.


2. اجتناب از دست زدن به خشن
در حالی که ما قبلا اشاره کردیم که ماساژ پوست سر می تواند رشد مو را تحریک کند ، ملایمت همیشه نام بازی در مورد رشته های ارزشمند و تا حدودی ظریف ما است. آدکویا هشدار می دهد: "من همیشه به مشتریانم می گویم که قبل از خواب از ماساژهای شدید پوست سر خودداری کنند، زیرا می توانند باعث شکستن فولیکول های مو و تحریک پوست سر شوند." سربندهای محکم کشیده شده


3. اکستنشن را برای روز بگذارید
کلاه گیس و اکستنشن برای بسیاری از افرادی که به دنبال استراحت دادن به موهای طبیعی خود در طول روز هستند، می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

 در حالی که موهای طبیعی ما با خیال راحت زیر آن قرار می گیرند، می توان فشار هر گونه کشیدن، قیچی و اعمال حرارت را به اکستنشن ها واگذار کرد. اما روگری هشدار می‌دهد که خوابیدن با کلاه گیس یا اکستنشن می‌تواند تنش زیادی به مو وارد کند. او توضیح می‌دهد: «آلوپسی کششی نوعی ریزش مو است که زمانی رخ می‌دهد که چیزی موها را از پوست سر جدا می‌کند، مانند دم اسبی، اکستنشن (در صورت عدم نصب صحیح)، و حتی کلاه‌های خاص.

 آدکویا اخطار را دو برابر کرد. او می‌گوید: «فولیکول‌های موی شما به اکسیژن نیاز دارند، بنابراین بهتر است به آنها اجازه دهید شب‌ها با هوای کافی برای بهبودی استراحت کنند.


4. از نتایج آهسته ناامید نشوید 
در حالی که ممکن است گونگ هو باشید و آماده باشید که سلامت موهای خود را به طور اساسی تغییر دهید، این تغییرات زمان بر است، بنابراین وقتی نتایج یک شبه به دست نمی آیند، ناامید نشوید. روگری به ما می گوید که بازه زمانی شروع به دیدن تغییرات عموماً سه ماه است و آدکویا با آن موافق است.


: "ما همچنین باید به خاطر داشته باشیم که هر فردی یک کد ژنتیکی دارد که چرخه رشد موی او را تعیین می کند." و پرش از روتینی به روتین یا محصولی به محصول دیگر برای چرخه رشد سالم موهای شما خوب نخواهد بود."

پس دوره را بمانید! از پیشرفت عکس بگیرید، تغییرات را در یک مجله یا گوشی خود ردیابی کنید، و روزها را در تقویم خود علامت گذاری کنید تا قبل از اینکه فرصتی برای دیدن تأثیر عادات خوب خود داشته باشید، تسلیم نشوید.

چگونه مراقبت از مو را در صبح راحت تر کنیم

ما در مورد اینکه چه اقداماتی را باید در عصر انجام داد تا موهای سالمی داشته باشیم، زیاد صحبت کرده ایم. اما چه کاری می‌توانیم در شب انجام دهیم تا برنامه‌های صبحگاهی خود را شروع کنیم ؟ البته، آماده‌سازی برای یک صبح راحت در شب بسته به نوع و مدل موی شما متفاوت است، اما کارشناسان ما هنوز چند کلمه عاقلانه برای به اشتراک گذاشتن دارند.


روگری توصیه می‌کند موها را دور از صورت با گره‌های آزاد، دم اسبی کم یا بافته‌های شل بپوشید. 

این کار هرگونه گره خوردن ناخواسته را از بین می برد و از انتقال روغن بین صورت و مو جلوگیری می کند. برای انواع موهای چرب تر، او توصیه می کند صبح را با اسپری شامپوی خشک شروع کنید تا به دفع چربی اضافی که ممکن است در طول خواب شما انباشته شده باشد کمک کند.


آدکویا می افزاید: "حتی اگر پوست سرتان خشک است، استفاده از روغن های سنگین مانند روغن زیتون را در شب توصیه نمی کنم، این روغن خیلی غلیظ است و فقط صبح ها باعث آشفتگی می شود. استفاده از مقدار بسیار کمی از روغن های سبک تر مانند هسته انگور یا هسته انگور. جوجوبا ممکن است گزینه بهتری باشد."


برخی از این مراحل ممکن است زمانی که ما خسته و آماده خواب هستیم کمی خسته کننده به نظر برسند، اما این سرمایه گذاری های کوچک در خودمان می تواند بازده فوق العاده ای داشته باشد. برای تمرکز بر آنچه نیاز دارید وقت بگذارید و بار روی آینده خود را سبک کنید. ذهن، بدن و روح شما از شما تشکر خواهند کرد.

 

لینک کوتاه 

yun.ir/ba0xdg