سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رز قرمز

نظر

تحریک پوست زیر ریش و علت آن

اگر ریش کامل دارید و احساس خارش دارید، ممکن است به دلیل خشکی پوست زیر ریش باشد. موهای صورت رطوبت پوست را از بین می برد و آن را از سطح و روی موها می کشد و در آنجا به سرعت تبخیر می شود. این می تواند پوست را به شدت خشک یا پوسته پوسته کند و حتی باعث شوره سر شود.

 همچنین سلول‌های مرده پوست که معمولاً با شستشوی روزانه صورت یا لایه‌برداری از بین می‌روند در مو گیر می‌کنند و کثیفی و چربی تجمع یافته می‌تواند باعث تحریک پوست شود.

همچنین زمانی که تصمیم به گذاشتن ریش دارید، در ابتدا خارش ته ریش بسیار رایج است. هنگامی که اصلاح می کنید، یک لبه تیز برای هر فولیکول مو باقی می گذارید و هنگامی که شروع به رشد می کند، موهای محکم تر روی لبه های فولیکول خراشیده می شوند - که همان چیزی است که باعث خارش ته ریش می شود.

جوش های ریش

جوش های ریش یا آکنه ریش یکی از دلایل اصلی خارش ریش و خارش ته ریش است. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است لکه های قرمز و خارش دار یا جوش های ریش را تجربه کنید:

 

جوش 
ها لکه ها و جوش ها زمانی ایجاد می شوند که سبوم تولید شده توسط پوست با سلول های مرده پوست روی سطح پوست مخلوط شود. 

 

 
موهای
زیر روییده زمانی که موهایی که تراشیده یا بریده شده اند، به جای بیرون آمدن دوباره به فولیکول خود رشد کرده و در زیر پوست گیر می کنند، موهای زیر روییده اتفاق می افتند.

 این همان چیزی است که باعث تحریک و التهاب می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، فولیکول می تواند قرمز، برآمدگی و خارش شود. افرادی که موهای مجعد دارند به ویژه مستعد ابتلا به موهای زیر پوستی هستند. 

 

فولیکولیت
فولیکولیت زمانی است که فولیکول های حاوی موهای ریش شما ملتهب می شوند و در لمس حساس یا دردناک می شوند. آنها می توانند تاول زده و اگر عفونت باکتریایی باشد، ممکن است پر از چرک شوند. فولیکولیت معمولاً نتیجه یک عفونت باکتریایی، ویروسی یا قارچی است، اگرچه ممکن است توسط موهای زیر پوستی نیز ایجاد شود.

 

چگونه از شر شوره ریش خلاص شویم

 

شوره سر ناشی از بیماری به نام درماتیت سبورئیک است که باعث ایجاد بثورات ریش و پوسته پوسته شدن پوست می شود.
 
در حالی که متخصصان دقیقاً نمی دانند چه چیزی باعث درماتیت سبورئیک می شود، اما می دانند که این یک واکنش به مخمر روی پوست به نام مالاسزیا است.

 

 این قارچ به احتمال زیاد در نواحی با غدد چربی زیاد مانند پوست سر و صورت شما رشد می کند. این قارچ روغن تولید شده توسط این غدد را تجزیه می کند، فرآیندی که می تواند باعث ایجاد بثورات پوسته پوسته و پوسته پوسته روی پوست سر، ابروها، بینی، سبیل و ریش شود. این یک بیماری مزمن است که می تواند در هر زمان شعله ور شود، اما بهداشت خوب ریش به کاهش آن کمک می کند. 

اگر پوست زیر ریش شما پوسته پوسته است اما قرمزی یا سوزش ندارد، علت خارش ریش شما ممکن است خشکی پوست زیر ریش باشد. 
 
غفلت از شستن کافی ریش نیز می تواند منجر به تجمع چربی و سلول های پوستی شود که می تواند پوست را تحریک کرده و باعث خارش ریش شود.

 

نکاتی برای از بین بردن شوره سر:

1. روزانه ریش خود را با آب گرم بشویید. برای کمک به شستن ریش خود، شستشوی صورت و ریش مردان Sensitive Pro Menmalist ما را امتحان کنید ، برای پاکسازی ملایم و عمیق، مناسب برای جلوگیری از خشکی پوست و شوره سر.

2. از شستشوی ریش که روی پوست ملایم است استفاده کنید. 3. لایه

برداری با برس ریش برای از بین بردن سلول های مرده پوست. مراقب باشید خیلی محکم مسواک نزنید در غیر این صورت شوره ریش یا هر جوش ریشی که دارید تشدید می شود

. 4. ریش خود را مرطوب کنید. این یک مرحله بسیار مهم است، به خصوص اگر خارش ریش یا شوره سر ناشی از خشکی پوست زیر ریش باشد. 

خریداری کنید

 

چگونه از ریش خود مراقبت کنید و ریش خارش دار را متوقف کنید

اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از خارش ریش انجام دهید. برای از بین بردن خارش ریش خود، روال ما را ببینید:

 

پاکسازی: به طور مرتب صورت خود را تمیز و لایه برداری کنید تا از گیر کردن هرگونه آلودگی در مو جلوگیری کنید. از آنجایی که موهای صورت با موهای بالای سر شما متفاوت است، شامپوی معمولی ممکن است بهترین گزینه برای ریش شما نباشد، زیرا می تواند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد و آنها را خشک کند. در عوض، شامپو یا پاک کننده مخصوص ریش با کیفیت را انتخاب کنید زیرا برای موهای صورت و پوست حساس صورت مناسب تر است. 

شرایط: اگر ریش بلندتری دارید، از نرم کننده مخصوص ریش برای باز کردن و نرم کردن موها استفاده کنید.

 هنگامی که ریش خود را تمیز کردید، نرم کننده بزنید و بگذارید چند دقیقه قبل از شستشو بماند. هنگام انتخاب یک نرم کننده، به دنبال محصولاتی با مواد طبیعی مانند روغن آرگان یا روغن جوجوبا باشید - اینها برای نرم کردن و تقویت ریش شما عالی هستند.

ریش خود را خشک کنید: حتی اگر این مرحله اغلب نادیده گرفته می شود، بسیار مهم است -

مطمئن شوید که ریش خود را به درستی خشک کنید. ماندن آب در داخل می تواند پوست و ریش شما را خشک کند و باعث ایجاد بثورات خارش دار ریش شود. بعد از تمیز کردن ریش خود را به آرامی با حوله خشک کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.

 

 


مرطوب کردن: مرطوب کردن گام مهم دیگری برای مقابله با بثورات خارش ریش است. از روغن یا لوسیون ریش سبک استفاده کنید تا موهای خود را نرم کرده و پوست زیر آن را تقویت کنید. 

برس زدن: برس زدن منظم نه تنها به ریش شما شکلی تمیز و بافت نرم‌تر می‌دهد، بلکه به موهای شما آموزش می‌دهد تا در یک جهت رشد کنند

- این به جلوگیری از رشد موهای درون‌رونده و خارش کمک می‌کند. شانه‌های مخصوص ریش موجود است که پخش محصولات را از طریق ریش آسان‌تر می‌کند و تضمین می‌کند که حداکثر نتیجه را از مواد فعال به دست می‌آورید. 

تکنیک اصلاح خود را تقویت کنید

: نحوه اصلاح می تواند شانس شما را برای رنج ناشی از خارش ریش کاهش دهد. برای کمک به جلوگیری از خارش ریش و جوش های ریش سعی کنید:


  • اصلاح بعد از حمام - بخار منافذ شما را باز کرده و دسترسی راحت‌تر به فولیکول‌های مو را فراهم می‌کند، اصلاح بسیار نزدیک‌تری را ارائه می‌دهد و احتمال تحریک، ساییدگی، قرمزی و خشکی را کاهش می‌دهد.
  • هر بار که اصلاح می کنید از یک تیغ جدید استفاده کنید
  • اگر در حال حاضر استفاده نمی کنید، به یک تیغ برقی یا یک تیغ چهار یا پنج تیغه تغییر دهید
لینک کوتاه